Cóż, moc silnika przeciętna, a masa samochodu duża. Ale załadowane auto na piątce jeszcze odczuwalnie przyspiesza. Poza tym Dacia MCV jest do pracy, a nie na wyścigi.piątkę można wbić przy 50 km/h i nic się nie przydusi
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje bardzo płynnie, nawet tuż po rozruchu w niskich temp. Czasami trzeba powtórnie wbijać wsteczny
4,0
Układ jezdny
Nawet przy 180 km/h jedzie się pewnie. Reaguje stosownie do prędkości
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie słupek między tylnymi drzwiami...i brak ogrzewania mniejszych drzwi tylnych i wycieraczki.
3,0
Ergonomia
Mam regulację podparcia lędźwiowego. Co prawda siedzi się wyprostowanym jak na stołku, ale na długiej trasie kierowca mniej się męczy. pozostałe miejsca siedzące..do kitu. Brak regulacji zagłówka do przodu, brak regulacji wysokości kierownicy. pokrętła nawiewu działają w odwrotną stronę niż w innych autach (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara)lecz to kwestia przyzwyczajenia. elektryczna regulacja lusterek to rekord świata (pod lewarkiem ręcznego). jeśli z auta korzysta więcej osób to można się wściec.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak na takie gabaryty to super. klima wydajna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rozstaw osi jest większy niż mercedesie S (!!!). dla każdego dużo przestrzeni
2,0
Wyciszenie
na czymś trzeba było zaoszczędzić. powyżej 120 km/h jest naprawdę głośno, na szczęście w Polsce nie ma gdzie tak szybko jeździć :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
powierzchnia przedniej szyby jest duża, a auto jest ciężkie (prawie 1300kg), więc przy takich oporach spalanie jest do przyjęcia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 3000 km spokój
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tylko darmowa wymiana wycieraczek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 84KM 62kW
[l/100km]