Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I MCV

Manusart, 17 lat temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Logan I MCV 1.6 105KM 77kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fenomenalne zawieszenie na nasze drogi!! Pewne, komfortowe, mocne, nie dobija, nie łomocze, nie huczy. Stalowa płyta ochronna pod silnikiem. Podwyższony prześwit 15,5 cm, krawężniki tutaj nie straszą.
5,0
Całokształt
Duże funkcjonalne auto, dające trochę przyjemności z jazdy. Bagażnik 700 litrów, gwarancja 3 lata, obniżone koszty przeglądów. Mi się stylistyka podoba, ale to rzecz gustu. Jedzie się po prostu wygodnie bez luksusów. Bardzo pozytywne zaskoczenie, co te auto oferuje. Z zewnątrz tego nie widać, ale w środku można się dobrze poczuć. Plastiki są jakości podobnej do tych w autach segmentu A+ i dostawczych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 16V 105 KM na dotarciu, kręcony do 3000 rpm bardzo elastyczny, w miarę cichy. Nie lubi obrotów poniżej 1500 rpm, akceptowalne spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Przelozenia dobrane optymalnie. Piatka przykrotka (3000 rpm przy 100km/h), ale jest lepsza elastyczność coś za coś, więc nie jest to minus. Precyzja działania bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Pewny, mocny, zawieszenie wzmocnione o podwyższonym skoku. Ładnie tłumi dziury, nie hałasuje, szybko reaguje na zmiany kierunku jazdy, w zakrętach stabilny, dobre hamulce nie łapią za szybko i pozwalają precyzyjnie dozować siłę hamowania. Rozstaw osi prawie 3m powoduje, że auto nie buja się i nie nurkuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka. Dobre lampy, duże szyby, rozsądnie rozplanowane słupki, jedyny minus za widoczność do tyłu w lusterku wstecznym (cofanie tyłem), ale auto jest długie i to naturalne.
4,0
Ergonomia
Auto ma sporo schowków. Dzrwi otwierane na boki są wygodne dla wysokich osób i na parkingach. Obszerne drzwi otwierają się szeroko i wygodnie się wsiada. Przyciski podnośników szyb na konsoli centralnej, nie są narażone na działanie czynników atmosferycznych jak na drzwiach i dwa przyciski pozwalają i kierowcy i pasażerowi obsłużyć szyby - proste, tanie i trwałe rozwiązanie. Niektórym przeszkadzają lekko cofnięte pokrętła obsługi wentylacji, ale mi akurat nie. Klakson w dźwigni pozwala rozłożyć mapę na kierownicy bez trąbienia, lub położyć pewnie ręce podczas relaksacyjnej jazdy. Lusterka ustawwia się podobnie jak w wielu autach na tunelu centralnym. Mi przeszkadza słaba widoczność kontrolek na tablicy, gdy świeci na nie ostre słońce, brak podświetlenia regulacji wysokości świateł. Idealny dostęp do wszystkiego pod maską, tylko wężyk przeszkadza przy uzupełnianiu płynu do spryskiwaczy. Mały minus za koło zapasowe pod autem. Brak regulacji kolumny kierownicy, tylko regulacja fotela w 3 płaszczyznach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja, silnik bardzo szybko się nagrzewa. Układ wentylacji o podwyższonej sprawności skutecznie ogrzewa i wentyluje wnętrze auta. Jest przy tym dość cichy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pierwszym rzędzie miejsca dość pod każdym względem. W drugim ma szerokość usiądą wygodnie 3 osoby (brak profilowania kanapy ułatwia życie środkowemu pasażerowi), ale miejsca na nogi jest w sam raz, bez nadmiaru (jeśli z przodu wygodnie usiądzie osoba mająca 180cm wzrostu, to z tyłu pozostaje kilka centrymetrów od kolan do oparcia dla osoby o tym samym wzroście). W opcjonalnym 3 rzędzie jest więcej miejsca niż w Vanach typu Grand Scenic, Zafira itd. jest tu podobnie jak w Vojagerze, Espace itp.
4,0
Wyciszenie
Silnik dobrze wygłuszony. Drzwi i boki bagażnika gorzej. Podłoga nie hałasuje (wydech, kamyki itd.), nadkola słychać, ale słabo. Cicha aerodynamika relingów. Auto jest dość wysokie i od 100km/h pojawiają się umiarkowane szumy powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 7,5L/100km w cyklu mieszanym na dotarciu przy w miarę przepisowej jeździe, można spalić 6,5 przy spokojnej jeździe za miastem, więc za nisko nie da się zejść. Nie wiem jak przy jeździe dynamicznej, auto jest traktowane delikatnie, żeby się silnik ułożył.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 45 000 auto z bagażnikiem 700L/2300L wożące wygodnie 5 dorosłych osób. Klima, 4xel szyby, el/pogrzewane lusterka, 4 airbagi, halogeny p-mgielne, lakier metalik, wspomaganie, central, alarm, komputer pokładowy, ABS, hak, podłokietnik, półka pod sufitem i elastyczny silnik 1.6 16V o nie małej mocy. Rewelacja!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wg DEKRA jest dobrze, ciężko mi ocenić nowe auto.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Logan I MCV 1.6 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
9,1
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Logan I MCV