Ponawiam konemtarz po uzytkowaniu Daci Logan MCV przez 9 lat z inatalcja LPG (BRC) po przebiegu 290 000 km ( z LPG - 250 000 km) Musze powiedziec, ze Dacka jest nie do zdarcia !!! Owszem w tym okresie wystapily drobne problemy. Wymiana cewki zaplonowej, wymiana czujnika tem. powietrza, wymiana chlodnicy (uszkodzenie mechanika) i ostanio - wymiana sprzegla kpl. przy przebiegu 280 000 km. I to wszystko z napraw ! Reszta kosztow, to naramlne wymiany eksploatacyjne. Jak widac, Dacia z silnikiem 1.6 v16 105 KM idealnie nadaje sie pod instalacje LPG. Nawet po takim wysokim przebiegu, kompresja w silnku jest na dobrym poziomie. Zuzycie gazu nieco wzroslo (okolo 0.5 L/100 km) Niestety instalacja, a takze silnik tez sie zuzywaja. Wymiana oleju co 15 - 20 tys. km Olej KONIECZNIE Elf 5 W 30 ! Nie wiem dlaczego, ale francuskie auto lubi francuski olej. Auto objechalo cala europe w roli mini-campera i w roznych temp. i na roznych wysokosciach. Obecnie mysle, nad wymiana Daci na ten sam model MCV, ale z mniejszym przebiegiem. Polecam Dacie i moge tylko powiedziec, tym ktorzy sie zastanawiaja co kupic, aby bylo tanie w zakupie, wygodne, nie psulo sie i mialo DUZO miejsca - tylko Dacia Logan MCV (roczik 2004-2013) Pozdrawiam !
Wrażenia
5,0
Silnik
290 000 km i dalej ciagnie. Czuc oczywiscie minimalna strate mocy, ale ..... jest OK
5,0
Skrzynia biegów
290 000 km ...... i nic !
5,0
Układ jezdny
290 000 km Amortyzatory jeszcze oryginalne ! Wymienilem profilaktycznie wszystkie koncowki i drazki !
4,0
Karoseria
290 000 km .... i jest jeden problem. Rdza przy otworze tylnej wycieraczki. Auto jeden raz zakonserwowane - podwozie. Co 2 lata drzwi. Wystarczy kupic wosk z wezykiem i wtrysnac przez otwory w dolnej czesci drzwi do wewnatrz.
Komfort
5,0
Widoczność
290 000 km Nic sie nie zmienilo, po przejechaniu tylu km.
5,0
Ergonomia
290 000 km Nic sie nie zmienilo, po przejechaniu tylu km.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
290 000 km Nadal dziala, bez zadnej naprawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
290 000 km Nic sie nie zmienilo, po przejechaniu tylu km.
4,0
Wyciszenie
290 000 km Co mi wygryzlo kilka dziur w wytlumieniu przedniej maski :) Nie ladnie to wyglada.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
290 000 km Tak. Dacia jest tanszym autem w swoim segmencie. Jazda na LPG jest nadal oplacalna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujac starsze roczniki Daci (2004-2012) moge tylko polecac.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
290 000 km Wymieniono - zarowke przednia H4, oswietlenie wlacznika oposzczenia szyby, oswietlenia wnetrza (tyl), cewka zaplonowa, czujnik temp. powietrza ! Tu uczulam posiadaczy Daciek. Jesli auto na zimnym nie chce palic odrazu, ale za 3-10 -20 razem, to prosze sprawdzic CZUJNIK TEM. POWIETRZA Jest umieszczony na plastikowym kolektorze dolotowym, na samym wierzchu. Koszt okolo 35 zl.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
290 000 km Awaria czujnika tem. powietrza ! NIKT nie mogl zlokalizowac tej awarii ! Nawet serwis Renault !!! Dopiero dzieki forum dacia, dowiedzialem sie , ze jest taki czujnik i sam go wymienilem. Koszt 35 zl i 30 sek. pracy ! Objawy : nie pali na zimnym silnku ! Inna usterka, to padlo sprzeglo po 280 000 km Ale to chyba normalne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW
[l/100km]