Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I MCV

wallenrod, 8 lat temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Dacia Logan I MCV 1.6 105KM 77kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, elastyczny, super pracuje na LPG, zawory na pełnej hydraulice bez potrzeby regulacji. Nie żłopie oleju. Sprawia wrażenie, jakby mógł z łatwością dociągnąć do 500 tys. bez remontu, niestety hałaśliwy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
Przeniesienie napędu : Wysprzęglik
4,0
Całokształt
Jeżeli ktoś potrzebuje pojemnego, niedrogiego w zakupie i eksploatacji auta, to polecam. Uwaga na korozję. Wolę auta lepiej zabezpieczone antykorozyjnie stąd bym drugi raz nie kupił.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny, prawie pełen ciąg od 1500 obr. Żadnego zdławienia przy ruszaniu, może to po części zasługa sterowania na linkę. Mało pali gazu jak na fatalną aerodynamikę nadwozia i sporą masę auta, bo doszła duża butla LPG i hak. Żadnych dolewek oleju mimo już niemałego przebiegu, odpala z pół obrotu czy zima czy lato. Krzywka rozrządu widoczna przez wlew oleju jak nowa, zero rys. Silnik nie ma EGR, klapek zmiennej geometrii dolotu, czy wariatora faz rozrządu. Na co komu ten syf ;) Dałbym 5, ale jest nieprzyjemnie głośny od 3 krpm. W lanosie było znacznie ciszej. To nie tylko problem wygłuszenia, prawdopodobnie winę ponosi kolektor wydechowy umiejscowiony od strony kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
W tym egzemplarzu bardzo krótko zestopniowana - 3000 tys obr. przy 90 km/h (GPS). Na sutostradzie na V biegu dokręca do szalonych 6 tys. Biegi przy zwyklej jeździe wchodzą gładko, krótki skok lewarka, żadnych luzów czy szukania biegów. Niestety nie do "rajdowej jazdy", wtedy zgrzyta praktycznie przy załączaniu każdego biegu mimo sprzęgła do oporu. Wybierak z góry, więc brak koszmarnych wycieków znanych ze starszych renówek. Ogromny postęp w porównaniu do meganki/scenica I i clio II.
4,0
Układ jezdny
Zawieszeni bardzo twarde, czuć każdą dziurę. Za to można wrzucić w bagażnik 300 kg i jeszcze koła się nie chowają w błotnikach. Bardzo pewne i stabilne prowadzenie, nawet przy Vmax prowadzi się jednym palcem. Dosyć trwałe, 40 tys. od zakupu nic nie robione, żadnych stuków, a jeżdzę czasem słabymi drogami. Tył na popularnej belce skrętnej (nie mylić z kosztowną w naprawach belką łożyskowaną z drążkami skrętnymi), więc na szybkich zakrętach może napędzić stracha.
Komfort
3,0
Widoczność
W tył jazda praktycznie na lusterka, które z racji słusznego rozmiaru znacznie to ułatwiają. W przód trochę przeszkadzają szerokie słupki
3,0
Ergonomia
Sterowanie szybami z konsoli środkowej, jedyny schowek w zasięgu kierowcy to ten w drzwiach. Brak regulacji kolumny kierownicy. Fotele mało wygodne, twarde i źle wyprofilowane, raczej na krótkie trasy. Do demontażu tylnej kanapy niezbędne są narzędzia. Chwała księgowym!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośna dmuchawa, w wersji bez klimy brak filtra kabinowego, stąd dmucha paprochami z nawiewów, Rozmieszczenie nawiewu na szybę czołową to porażka. Dmucha tylko w po środku. Gorąc w wersji bez klimy w lecie nie do wytrzymania. Plus to szybkie nagrzewanie silnika i kabiny, w zimie już po 1 km od startu pod churką czuć ciepło z nawiewów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, miejsca nad głową w bród. W drugim rzędzie standardowo mało miejsca na nogi, ale głowa niezagrożona. Gdyby kanapa tylna była przesuwana, byłoby idealnie.
2,0
Wyciszenie
Beznadziejne. Mocno słychać silnik od 100 km/h. Do jazdy autostradowej polecam zatyczki do uszu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie LPG. 8L na trasach krajowych, 9L miasto przy braku korków. Temperatura przełączania benzyna-gaz na 25 st., więc w lecie benzyny nie dolewam. W moim posiadaniu zepsuł się jedynie wysprzęglik i zaczął puszczać płyn. Powoli trzeba się już interesować łożyskami kół. Najkwiększy problem to korozja. Zjada doły drzwi i otwór przy wycieraczce tył.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest usterkowy, mało pali. Przy 300 tys. z racji korozji chyba trafi na złom, mimo że mechanicznie bajka. Nie będę rozpaczał. Przy tych kosztach eksploatacji zaoszczędzi na następce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spełnia się stara zasada inżynierska, "nie psuje się to czego niema". W tym aucie mało jest rzeczy do psucia się.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wysprzęgliki hydrauliczne w renówkowatych nie słyną z niezawodności. Na drodze nie stanął, ale nagły, na szczęscie chwilowy, zanik sprzęgła to nic fajnego.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Logan I MCV 1.6 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
9,1
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Logan I MCV