Zaskoczyło mnie wszystko. Po jeździe próbnej nie miałem wątpliwości które auto chcę kupić. Za cenę Fabii czy Roomstera otrzymujemy auto podobnie wyposażone o ile nie lepiej, nieporównywalnie większe. Na wyprzedażach można złapać Berlingo w podobnej cenie ale z gorszym wyposażeniem. Przestrzeń w środku jak na cenę i klasę auta jest gigantyczna. Dobrze się prowadzi, jest bardzo dobrze wyciszone. Materiały we wnętrzu mimo że tanie, są bardzo dobrze spasowane i łatwe w utrzymaniu w czystości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o wystarczającej mocy w stosunku do masy auta. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Pracuje cicho, jest oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo dobrze, stosunkowo krótki oraz precycyjny skok lewarka. Biegi mają długie przełożenia, idealna na dłuższe trasy. Przy 120km/h na 6 biegu silnik ma 2000 obrotów.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak to w aucie rodzinnym. Komfortowy ale sprężysty. Nie buja autem, nie przechyla się niebezpiecznie na zakrętach. Dosyć mocne wspomaganie kierownicy. Przy wyższych prędkościach trzeba uważać przy silnym wietrze. Auto jest dosyć wysokie i podatne na podmuchy. Hamulce bardzo wydajne. Dodatkowo nad bezpieczeństwem czuwa ESP.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki sporej powierzchni okien widoczność bardzo dobra. Odrobinę gorzej jest do tyłu, ale nie mogę nazwać tego problemem. Dodatkowo w parkowaniu pomagają czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Wszystko rozmieszczone pod reką. Sterowanie radiem intuicyjne joystickiem umieszczonym przy kierownicy. Trzeba przyzwyczaic się jedynie do kalksonu w manetce kierunkowskazów. Przydałyby się uchwyty w drzwiach na większe butelki.
Bagażnik powinien mieć tutaj oddzielny wątek. 827l w wersji 5-osobowej to więcej niż w Berlingo. Tapicerka w bagazniku niestety dosyć cienka, warto zainwestować w gumową matę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą trzeba chwilę zaczekać na ciepełko ale to już norma we współczesnych dieslach. Klimatyzacja działa doskonale. Porównuję do mojego poprzedniego auta - Skody Fabii. Mimo większych gabarytów auta wnętrze schładza się dużo szybciej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na wszystkich miejscach bardzo dużo przestrzeni. Ani wyższe ani tęższe osoby nie będą narzekać.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre. Do prędkości około 120km/h jest cicho we wnętrzu, później zaczyna być słyszalny szum powietrza. Odgłos silnika nie jest uciążliwy przy żadnych prędkościach. Dacia zrobiła w wyciszeniu duży postęp!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niskie. W mieście minimalne 5,5l latem, 6,5l maksymalne zimą. Na trasie przy jeździe z prędkościami około 120km/h 5,5l, z prędkościami do 100km/h można zbliżyć się do 5l. Trasa Zamość-Poznań zimą, 300km po drogach zwykłych z prędkościa 110-120km/h i 300km autostradą z prędkością 140-160km/h dała wynik 6,5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość w stosunku do ceny - Lodgy nie ma konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma dopiero 18tys przebiegu. Na razie żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek, ale przebieg dosyć niski
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 109KM 80kW
[l/100km]