Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Lodgy Minivan

andrzej_groma, 4 lata temu
Silnik TCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Dacia Lodgy Minivan TCe  115KM 85kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To była największa niewiadoma
Inne : Odpukać ogólna bezawaryjność auta
5,0
Całokształt
Auto eksploatuję od nowości i odpukać większych problemów z nim nie było. Spełnił moje oczekiwania, ale z uwagi na wzrost skupiam się na kwestii wygody za kierownicą, wsiadania i wysiadania. Mam tak jak szef tego portalu 2 metry wzrostu i spokojnie mogę je polecić wysokim ludziom. Test dwumetrowca zdaje jednak przeciętnie, ale nie uważam to za coś co je dyskwalifikuje, bo czy często dwóch dwumetrowców jedzie w aucie jeden za drugim i to w długie trasy. Najważniejsze, że jako kierowca wcale w tym aucie nie odczuwam swoich gabarytów. Fotel jest wysoko osadzony, nawet przy najniższym położeniu, co w rezultacie umożliwia pozycję siedzącą, a nie leżącą aby nie męczyć kręgosłupa, ma to przecież znaczenie w dłuższych trasach. Regulacja kierownicy w poziomie by się przydała, ale w pionie też wystarczy. nad głową jest tyle miejsca, że mógłbym mieć na głowie kapelusz i nie szorowałbym podsufitki. Co do reszty, to ze względu na budżetowy charakter auta nie można się go czepiać, jedna tylko rzecz mnie denerwuje to skrzypiący fotel (Dacia trochę chyba przesadziła z oszczędnościami w tym względzie)
Wrażenia
4,0
Silnik
1,2 TCE jak najbardziej daje radę i przy niewielkiej wadze samego auta jest bardzo dynamiczny. Ma mały apetyt na paliwo, jednak trzeba mu robić dolewki oleju, w zależności od charakteru eksploatacji. W mieście mniej, na trasie gdy jedzie się stale na większych obrotach częściej. Z dziwnych rzeczy: to pojawia się, przy np. wciśnięciu pedału gazu w podłogę, przeważnie jadąc pod górkę, chyba efekt tzw. spalania stukowego. Wrażenie jest takie jakby ktoś walił po wydechu metalową rurką i z rury wydechowej wylatuje dym. Jeżeli operuje się pedałem gazu z tzw. wyczuciem nie wciskając go w podłogę efekt nie występuje. Do ok. 1500 obrotów ma chyba turbo dziurkę, ale moim zdaniem jest to drobiazg.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag, chociaż dla ekonomiki spalania w trasie przydałoby się szóste przełożenie (szczególnie odczuwa się zwiększone spalanie pow. 120 km/h)
5,0
Układ jezdny
Bez uwag - dobrze się trzyma drogi, miękkość/twardość w sam raz, chociaż ciężko się zdecydować, bo jakby było za miękko to by bujało autem na wietrze jeszcze bardziej (wysoka buda), a przy sztywnym, komfort pokonywania nierówności byłby jak w dostawczaku. W ciągu sześć lat jakaś drobnostka była wymieniona w zwieszeniu bo stukało, ale nie pamiętam już co.
5,0
Karoseria
Na razie z rdzą nie ma problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność wzorowa, przez sam fakt, że nie siedzę z głową w podsufitce (nie jestem więc obiektywny), a szyby są wielkie.
4,0
Ergonomia
Trochę mi zajęło czasu, żeby się przyzwyczaić do włącznika klaksonu w manetce kierunkowskazów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok, chociaż klima mogłaby być bardziej wydajna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pierwszym rzędzie - super, w dwóch wymiarach, w drugim za dwumetrowcami może być mało miejsca (ale to szczegół, który nie wpływa na maksymalna ocenę). Auto jest stosunkowo wąskie, ale to ułatwia parkowanie, wsiadanie i wysiadanie z auta w mieście. W tym miejscu muszę wspomnieć o bagażniku, który powoduje że to auto ma pakę prawie dostawczaka (przewoziłem w nim pralkę na stojąco). Można zapomnieć o problemach z miejscem na bagaż w czasie rodzinnych, wakacyjnych wyjazdów (zabierałem dodatkowe bagaże znajomych, którzy w swoich suv`ach się nie mieścili).
4,0
Wyciszenie
Ok. Dopiero powyżej 120 km/h trzeba podnosić głos podczas rozmowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 gwiazdek to za mało, części tanie (nie mówię tu o silniku, który jest technologicznie zaawansowany i na szczęście nie miałem okazji sprawdzić), nawet oryginały są w przystępnych cenach. Serwis Daci chyba jeden z najtańszych oraz jednocyfrowa ilość litrów spalanej benzyny na 100 km (nawet zimą na krótkich dojazdach do pracy)
5,0
Stosunek jakość/cena
Maksymalna ocena, spełnia oczekiwania w tym względzie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad sześć lat to: dwa razy wymieniane żarówki oświetlenia sterowania wentylacją dwa razy wymieniana manetka zmiany kierunkowskazów (najpierw gasły światła mijania przy włączaniu kierunkowskazów, a potem nie działał wspominany wcześniej klakson - chyba jakaś wadliwa seria manetek) wymieniony dwa razy gumowy oring na bloku silnika, gdzie wchodzi przewód powrotnych spalin (śmierdziało spalinami w kabinie, a oring kosztuje 3 PLN!! - zmieniłem go sam i sam znalazłem przyczynę, a w ASO nie znaleźli :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać bez poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika TCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Lodgy Minivan