Silnik
: Żeliwny blok , podstawy mechaniki pojazdowej i sam dasz sobie radę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja na błotnikach i podwoziu
4,0
Całokształt
Auto fajne , tanie w zakupie . Kupując nie nastawiaj się na wygodę . Do jazdy w korkach , w mieście oraz drogach krajowych dzięki przełożeniem skrzyni super się sprawdza .. Przy wymianie części eksploatacyjnych również będziesz zadowolony z cen. Problem pojawia się przy poważniejszych naprawach które pewnie cię czekają . Nagle okazuje się że już dana część nie występuje albo jest dostępna z całym elementem na zamówienie w ASO , nawet stare modele renault nie są pomocne bo część minimalnie się różni.Na autostradach również mistrz prawego pasa , bardzo podatny na boczne podmuchy a w tym przypadku skrzynia nie sprzyja szybszej jeździe plus brak minimalnego wygłuszenia drzwi . Auto dla osoby która jest tego świadoma która jeździła kiedyś m.in. Tico ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 bardzo słaby . Manewry wyprzedzania na drogach krajowych trzeba planować na tydzień w przód . Do stania w korkach idealny . Mechanicy tez go nie lubią bo w sumie nic się nie dzieje oprócz regulacji zaworów i wymiany paska rozrządu .
3,0
Skrzynia biegów
"Patyk w piachu" po zakupie warto sprawdzić - wymienić olej w skrzyni biegów bo lubi hałasować . Co do precyzji to raczej brak . Biegi typowe dla aut klasy średniej z początku lat 90 .
3,0
Układ jezdny
Osobiście mam wrażenie jak by to auto było z plasteliny . Wymieniłem już chyba wszystkie elementy łącznie z sankami i kompletami wahaczy . Kolejna regulacja geometrii a on ciągle w mocnych zakrętach potrafi piszczeć . Zima boje się że wypadnie z zakrętu i być może wrażenie potęgują fotele które nie posiadają trzymania . Ten typ tak ma .
3,0
Karoseria
Korozja na łukach tylnych błotników i pod klapką . Elementy zawieszenia również bardzo podatne na korozję . Szukać auta bezwypadkowego , bez kolizji a najlepiej po konserwacji .
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby jak w szklarni . Widoczność w porównaniu do innych aut na dobrym poziomie .
3,0
Ergonomia
Jak dla mnie auto pomimo swoich gabarytów ma mało schowków a jak już je posiada to są one bardzo małe .
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo słaba wentylacja . Przy dużej wilgotności powietrza normą są zaparowane szyby a zimą zamarznięte szyby z tyłu . Na autostradzie zima czuć chłodny powiew wiatru po łydkach w drugim rzędzie siedzeń . W lecie pasażerowie z przodu marzną a w trzecim rzędzie się pocą .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu Dacia daje radę jak i z przodu tak i w drugim i trzecim rzędzie jest naprawdę dobrze . Wiadomo kosztem bagażnika w przypadku 7os ale każda z nich siedzi w pełnowymiarowym fotelu .
2,0
Wyciszenie
A co to jest ? Jedyne wyciszenie to filc pod maską i ścianie grodziowej o ile kuna wam tego nie pogryzie i albo wy albo już poprzedni właściciel tego nie wywalił .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak kupisz z pewnego źródła to faktycznie może być tanio .
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest tanio ? Jest tanio . Jest dobrze ? Jest tanio . Ale o tym powinieneś wiedzieć przed zakupem i wiedzieć na co się piszesz wybierając tą markę i ten model .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapominasz że masz auto .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest super i tanie w utrzymaniu do puki nie trzeba robić rzeczy które nie należą to rzeczy eksploatacyjnych . W momencie kiedy ukręcił mi się prawy przegub wewnętrzny w momencie podjeżdżania pod krawężnik okazało się że istnieje kilka półosi z których żadna nie pasuje do mojego modelu
Jedynie ASO z możliwością sprowadzenia z Rumunii za nie takie małe pieniądze i to nie jedyny przypadek . Sprzęgło na kompresorze klimatyzacji tak samo ... Normalnie koszt ok 200zl ale ... Od któregoś roku niedostępne i jedynie z kompletną sprężarka klimatyzacji i cyk 1600zl . Auto fajnie jak trzeba wymieniać tylko klocki tarcze filtry .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 84KM 62kW
[l/100km]