Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Lodgy Minivan

Paweł, 3 lata temu
Silnik 1.6 84KM 62kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Dacia Lodgy Minivan 1.6 84KM 62kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,36
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Rewelacyjna bezawaryjność. (jak do tej pory, odpukać).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Drobiazgi - manetka świateł, niekiedy niestabilna klima, zacinające się zwijacze pasów bezpieczeństwa kierowcy (też wymiana - jeszcze na gwarancji )
5,0
Całokształt
Kupiłem specjalnie na wakacyjne długie trasy, do Chorwacji co roku. Z powodu największego w tym segmencie bagażnika. Pakuję w niego trzy osoby (w tym jedną w foteliku), willowy namiot Legionowa wraz z całym wyposażeniem kampingowym (od składanych mebli pod kuchenkę, kuchenki elektrycznej dwupalnikowej plus opiekacza, rozmaitych elektrycznych predłużaczy 25 m itd, dwóch lodówek agregatowych, wiszących półek, przez składane duże fotele, dwa stoliki składane, dwa hamaki ze stelażami, pontonem morskim 3.5 m, silnikiem do tegoź 10 km i całym szpejem, no i rzecz jasna rzeczy osobiste i drobne, a także naczynia i wojskowe puchy obiadowe (na wypadek, gdy nie chce się pitrasić). I NADAL JEST MIEJSCE NA WIĘCEJ! rzecz jasna - dodatkowa powierzchnia jest w boxie na dachu (ale niewielkim). Pod tym względem lodgy jest bezkonkurencyjna! Pierwsza kłopotliwa awaria pojawiła się tydzień temu - padła manetka zmiany świateł z lewej strony kierownicy - wymieniłem ją sam w kwadrans za 220 zł (oryginalna, nowa). Samochód serwisowany starannie, po 60 tys. rozrząd (komplet) - w sumie około 900 zł. Opony całoroczne, drugi komplet. Pali w mieście ZDECYDOWANIE ZA DUŻO - około 12-13 litrów przy włączonej klimie. Mimo że nogi nie mam ciężkiej. Na trasie - przy prędkości około 120 i klimie oraz pełnym załadunku i boxie na dachu - około 9 l/100. Jak dotąd uważam że to najlepszy celowany zakup auta w moim życiu. I diabli mnie biorą na politykę cenową dacii - TAKA SAMA kompletacja z downsizingowanym silnikiem benzynowym obecnie kosztuje nie 43 tys zł (tyle zapłaciłem w 2015 r.), ale już około 65 tys. zł (dużo za dużo jak na takie tanie z założenia auto!). Czy kupiłbym drugi raz ? Za adekwatną cenę (salonowa cena z 2015 plus sześcioletnia realna inflacja plus ew kilka procent realnej podwyżki dla producenta) - zdecydowanie tak. Za obecną zawyżoną absolutnie przez postepujący ekoidiotyzm UE cenę - absolutnie nie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spalanie za wysokie!
4,0
Skrzynia biegów
Czasami (sporadycznie!) za pierwszym razem nie wpada wsteczny
4,0
Układ jezdny
Wysoka bryła auta niestety nie pozwala na w pełni komfortową jazdę, ale do 120 km /h jest ok. Na wielki plus - zawieszenie jest wg mnie pancerne! pięć lat temu, skrajnie zmęczony, w Chorwacji, najechałem przy 60/km PROSTOPADLE na wysoką wysepkę na środku jezdni. Łupneło, podskoczył i... nic! Nic się nie stało. Żadnych uszkodzeń.
5,0
Karoseria
Idealnie przemyślana dla rodzin na długich wakacyjnych trasach
Komfort
5,0
Widoczność
rewelacja. Przednie szyby nieco za miękkie, jak to we franzuzach.
5,0
Ergonomia
Samochód prosty jak konstrukcja cepa, więc nie ma się do czego przyczepić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Manualna klima jest głośna i co pewien czas się zawiesza (prawdopodobnie konstrukcyjnie spowodowane zalodzenie i niedrożność układu?). Trzeba na pół godziny jazdy klimę i wiatraczek wyłączyć i potem znów przez kilka godzin wszystko jest ok. Potwornie to irytuje, ale jak mówili mi inni posiadacze tego auta - ten typ tak ma. Ogrzewanie i przewietrzanie OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Modelowa
2,0
Wyciszenie
Wiem, że koszty. Ale wytłumienie pomiędzy komorą silnika a kabiną jest jednak w takim aucie na długie trasy niezbędne. Przy 130 km/h robi się bez tego naprawdę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory praktyczna bezawaryjność, tanie części, nawet markowe OEM-owe (nie dotyczy zakupów takich części w ASO - omijać szerokim łukiem! - są trzy a nawet czterokrotnie przedrożone. )
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka ocena dotyczy ceny nówki z 2015. W obecnej cenie to nieporozumienie! Ale to dotyczy dziś większości marek, zarzynanych świadomie przez unijnych zielonych hunwejbinów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wspomniany przęłącznik świateł przy kierownicy. Czy wiecie, że dla obniżki kosztów renault zastosował w nim nie miedziane, a aluminiowe, szybko kruszące się przewody? Masakra!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag. Jak dotychczas.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Lodgy Minivan