Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Jogger

Maciej Popis, 22 dni temu
Silnik 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Duży prześwit, bardzo dobre wybieranie nierówności.
Silnik : Bardzo mi pasuje kultura pracy silnika. Szybkie wkręcanie sie na obroty. Szybko dostępny max- 4600.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jakość wykładziny podłogowej.
4,0
Całokształt
Zdecydowanie na plus
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 110 km/h dynamiczny jak na swoja moc i pojemność. Powyżej 130km/h można odczuć braki mocy. Szybko wkręca się na obroty przez co odczucia pracy przyjemne. Pojemność kosiarki więc wiele nie można oczekiwać ale odczucia jazdy jak z 1.2 tce czy 1.2 puretech. Zdecydowanie bardziej dynamiczny niż słynne 1.6 od Renault. Zobaczymy jak będzie z trwałością.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z wyraźnym oporem. Początkowo mi to przeszkadzało ale szybko się można przyzwyczaić. 6 bieg do utrzymywania prędkości na autostradzie. Do przyspieszania konieczna redukcja.
5,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie- jak to we Francuzach, no moze poza peugeotem 508. Dobrze tłumi nierówności- widać że robiony na nie najlepsze drogi. Na zakrętach lubi się przechylać ale dzięki szerokiemu rozstawowi nie ma tendencji do "myszkowania" po torze jazdy.
3,0
Karoseria
"Miękkie blachy" lubią się uginać. W niektórych modelach pojawiały się odkształcenia blachy bagażnika. ASO wymienia całe klapy. Lakier mierzony na miernikach standardowej grubości. Ani na plus ani na minus. Zabezpieczenie antykorozyjne grube, smar na zawiasach nakładany od serca. Pewnie dlatego nie bali się dać 7 lat gwarancji na korozję.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą. Duży zakres regulacji fotela.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Dobre schowki, haczyki na zakupy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj słabo. Niby szybko się nagrzewa a klima ma dużo mocy ale 2 rząd foteli ma tylko nawiewy pod nogami, 3 rząd nie ma wogóle. W związku z tym pasażerowie z przodu ocenią wysoko ale im dalej tym gorzej. Sprężarka klimy pod dużym obciążeniem hałasuje i wprawia silnik w drgania. Jest to oczywiście typowe dla 3 cylindrówek ale jeśli ktoś ma kontakt po raz pierwszy z taką konstrukcją to będzie niemile zaskoczony.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 2 metry wzrostu i we wszystkich 3 rzedach jest dobrze. Pozycja za kierownicą wygodna. Dużo przestrzeni nad głową. Opcjonalne stoliki w 2 rzędzie zabierają 2-3 cm przestrzeni na nogi.
2,0
Wyciszenie
Połączenie braku wyciszenia nadkoli i drzwi w z wysokim profilem samochodu i tym samym dużymi oporami powietrza tworzy niemiłe odczucia, ale raczej powyżej 130. Do tej prędkości jest akceptowalnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Części z koncernu Renault, wspólne dla wielu modeli.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wydane pieniądze. Wiesz za co płacisz i to dostajesz. Niczego ten samochód nie udaje. Co mogli wrzucić to wrzucili. Na czym dalo się zaoszczędzić to na tym oszczędzili.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyskakujące komunikaty, które same znikają. Jeśli ktoś jeździł Francuzami to się już się przyzwyczaił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1,5 roku. 30 tys. Zero usterek. Oby tak dalej. Wszystkie poprzednie samochody już coś na tym dystansie łapały i konieczne były wizyty w aso.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 Eco-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Jogger