Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Jogger

Darek, 10 miesięcy temu
Silnik 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : szybko wkręca się na obroty
Karoseria : pojemny samochód
Układ hamulcowy : mimo bębnów z tyłu, skuteczny
4,0
Całokształt
Samochód zakupiony z pełną świadomością i po przemyśleniach, po jazdach próbnych oraz przeczytaniu tysiący opinii. W odstawkę poszła 5-letnia Skoda Rapid 110 KM, kupiona nowa za 63 tys. PLN, a Dacia z najlepszym wyposażeniem 100 tys. PLN, co ukazuje sytuację z cenami...Jednym słowem - dramat! Chciałem Skodę, ale aby mieć pojazd z porównywalnym albo większym bagażnikiem niż Rapid (550 l.-wyjazdy pod namiot) musiałbym wydać ok. 130 tys. PLN, a na to pozwolić sobie nie mogłem. Zależało mi na samochodzie nowym z korzystną ofertą kredytową. Dodatkowo Dacia odkupiła Skodę za nienajgorszą cenę. Chyba nic w tym samochodzie mnie nie zaskoczyło. Materiały ok. W większości plastikowo, ale nie spodziewałem się alkantary, itp. (choć w Skodzie to wyglądało lepiej). Plastiki dobrze spasowane, choć podatne trochę na zarysowania, ale przy 2 dzieci to bardzo nie boli. Widać parę małych niedoróbek, ale nic to nie zmienia - lubię ten samochód, jakby to dziwnie nie zabrzmiało, obcowanie z nim sprawia mi całkiem dużą przyjemność :))
Wrażenia
4,0
Silnik
Po zakupie docieranie silnika zgodnie z insyrukcją, jazda tylko na benzynie. Dużo osób piszę, że wyczuwa duże wibracje na biegu jałowym - nie doświadczam, chyba, że po 3 cylindrowej Skodzie się przyzwycziłem. Narazie oleju nie pobiera. Moc? Jasne, mogłoby być więcej. Ale na warunki miejskie wystarcza w zupełności. Nie jest zawalidrogą (częściej to ja wyprzedzam niż jestem wyprzedzany), szybko wkręca się na obroty. A i na autostradzie sobie radzi - tempomat nastawiony i jedzie jak każdy inny pojazd. Ostanio odwiedziłem Góry Świętokrzyskie i mocy mi nie zbrakło, zarówno na autostradzie do Kielc jak i na górskich podjazdach. Spalanie: na trasie Warszawa-Kielce 9 l. LPG, gdzie prędkości sięgały 130 km/h. Natomiast codziennie samochód przejeżdża trasę 40 km - spalanie 7,8-8 l. w warunkach miejsko-wiejskich.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie bez zarzutów. Może nie jest gładka jak w Skodzie, natomiast w Skodzie nie zawsze od razu wchodził wsteczny - w Dacii nie zdarzyło się. Tu każdy bieg wchodzi na swoje miejsce z delikatnym oporem, ale mi to odpowiada.
5,0
Układ jezdny
Jest ok. Mi zestrojenie odpowiada, nie jest ani twarde ani miękkie. Tym autem nie pokonuje się zakrętów z mega prędkościami. Dodatkowo prześwit 20 cm sprawia, że krawężniki nie są takie straszne ;-)))
4,0
Karoseria
Wg mnie może się podobać, zwłaszcza przód auta wygląda dośc agresywnie. Tył tak, to Volvo ;-))) Czarne alufelgi dodają charakteru.
Komfort
5,0
Widoczność
Dal mnie ok. Dodatkowo kamera bardzo pomaga+czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Żonie trudniej się parkuje - Rapidem było jej łatwiej, szybciej, ale ogólnie już nie narzeka (inny gabaryt jednak).
4,0
Ergonomia
To mój pierwszy francuski/rumuński samochód. Po Skodzie, która była mega intuicyjna Dacia wiele nie odbiega od tego wzorca. Wszystko na swoim miejscu. Brakuje mi jednak możliwości wykonania połączenia telefonicznego z kierownicy - trzeba wejść w ekran mediów (nie wszystkie pozycje z książki telefonicznej zgrały się do systemu samochodu). Przydałby się dłuższy i regulowany podłokietnik - żona do niego nie sięga. Ale to są szczeguły... Pozycja za kierownicą krzesełkowata, ale ja akurat to lubię.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. W lato miałem mały problem z nastawieniem nawiewów przy włączonej klimie, nie zawsze schłodzone powoietrze wiało tam gdzie się chciało. W zimę szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
7 miejsc robi robotę, choć często ta opcja nie jest używana. 2 dorosłych i 2 dzieciaków zmieści się spokojnie. Duża przestrzeń do wykorzystania. Do tego pokaźny bagażnik. Spokojnie na biwak można się zmieścić. Plusem fajny system relingów, naprawdę robi robotę.
4,0
Wyciszenie
Do 110 km/h jest całkiem spoko. Powyżej robi się głośniej, ale nie jest to hałas uniemożliwiający rozmowę. Zresztą rzadko auto używane jest z takimi prędkościami, więc jeżdżąc po mieście jest ciche. Ponadto być może hałas przy znacznych prędkościach jest po części podyktowany oponami i wysoką karoserią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko zalewam gaz i czasem benzynę oczywiście, bo w zimę troszkę później się przełącza na gaz, co oczywiste. Cena LPG jak narazie sprzyjająca :) Najbliższy wydatek to wymiana oleju i filtów, ale to gdzieś w maju. Ponadto mam pakiet serwisów/przeglądów, więc myślę, że będzie stosunkowo tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy samochód zawsze będzie nowy,a spokojna głowa, że nie stanie się gdzieś w polu jest bezcenna (a jak się coś stanie to ASO musi naprawić - bynajmniej teoretycznie). W tych gabarytach i z tym wyposażeniem (nie brakuje mi niczego, są nawet podgrzewane siedzenia, za to nie ma systemów, które i tak się wyłącza ;)) za te pieniądze chyba trudno byłoby znależć coś innego, co spełniałoby nasze wymagania,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jak do tej pory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 Eco-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Jogger