Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Jogger

youreks, ponad rok temu
Silnik 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wystarczający do tego auta i oszczędny
Przeniesienie napędu : Bardzo długie przełożenia
Karoseria
5,0
Całokształt
Samochód spełnia swoje wszystkie założenia. Jest wygodny, bardzo pojemny i bardzo ekonomiczny. To moje pierwsze auto z salonu i wszystko poszło całkiem sprawnie i miło. Przez pierwsze 1000km jeździłem zgodnie z zaleceniem tylko na benzynie i bardzo spokojnie, natomiast później już głównie LPG. Auto ma bardzo wyraźny okres docierania! Dopiero po około 2500 km silnik zaczął lepiej działać. Oznacza to, że na początku przyspieszanie bez około 2200obr/min nie można było myśleć. Silnik wpadał w nieprzyjemne wibracje i niewiele się działo. Teraz jest już całkiem dobrze. Nie wiem czy to standard, ale różnica mnie niezwykle zdziwiła. W instrukcji było to również opisane, więc to nie wada. Auto idealnie nadaje się do jazdy w mieście i do około 120 km/h. Ponad tą prędkością jest nadal bardzo stabilne, ale robi się głośni. Ponadto fabryczne opony są bardzo głośne i najlepiej od razu je sprzedać, bo to auto potrzebuje cichych opon. Takie niestety jest wyciszenie nadkoli. W trasie spalanie gazu od 5l/100km przy około 80km/h. Do około 7,5l/100km przy 120km/h. Szybciej długo jeszcze nie jeździłem i mam nadzieję. że nie będę musiał. W mieście około 7,5l/100km, choć przy porannym dojeździe przez całe Trójmiasto, schodzę do około 5,5l/100km. Ogólnie ciężko jeździć taniej. Wykonanie wnętrza jest zupełnie dobre i nie odbiega niczym od kilkuletnich aut klasy kompaktowej, a wygląd nie kuje niczym tanim w oczy. Dużo osób pyta o ten samochód na ulicy z czym pierwszy raz się spotkałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przez pierwsze 2500km było bardzo dziwnie. Auto w ogóle nie chciało ruszać z dołu i nieprzyjemnie brzmiało. Teraz jest już bardzo dobrze, a silnik jest kulturalny i bardzo ekonomiczny. Zupełnie ładnie ciągnie tą lekką konstrukcję.
4,0
Skrzynia biegów
Fajna, bo bardzo długa, bo na 6 biegu można jechać dopiero ponad 100 km/h. Zmienia się biegi bez wzniosłych uczuć, ale to nie ma być nic sportowego. Bardzo dziwna jest jedynka i trzeba się do niej przyzwyczaić, bo ledwo się z niej ruszy i już trzeba szybki przerzucać.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewnie i płynnie się prowadzi, a zawieszenie jest miękkie. Akurat na to auto z tą mocą.
5,0
Karoseria
Wielki plus. Dużo ludzi pyta co to i dziwi się, że to tylko dacia, a wygląda ciekawie. Drzwi już tani nie klapią.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów. Kamera bardzo pomaga, choć jakość ma słabą. Żona, która nie cierpi dużych aut jeździ bez problemu.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów. W kabinie wszystko pod ręką i pozycja bardzo łatwa do zajęcia. Brakuje minimalnie bardziej wysuniętego odcinka lędźwiowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj wszystko dobrez. Przy dużych mrozach umie nagrzać nawet 3 rząd siedzeń, a na upały jeszcze nie trafiłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie nie jest to auto dal bardzo wysokich ludzi mimo, że miejsca nad głową jest bardzo dużo. Drugi rząd przy dodatkowych stolikach nie jest już tak szeroki. Z kolei trzeci jest w pełni użytkowy nawet przez wysokich dorosłych, a wejście jest raczej proste.
3,0
Wyciszenie
Do 90km/h zupełnie cicho. Niestety potem pojawia się szum opon, dlatego warto mieć takie jak najcichsze. Poza tym silnik bardzo cichy nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tania jazda. Serwis olejowy to obecnie w salonie ponad 500 zł, ale nie ma problemu robić tego na własną rękę. Ja wymieniłem po 3 tysiącach w niezależnym warsztacie. Obowiązkowo jednak trzeba mieć oryginalny filtr. Wchodzą niecałe 4l oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny! Auto nie wygląda i nie jeździ jak najtańsze duże kombi/van na rynku i nikt kto ze mną jeździł nie mógł się do niczego specjalnie przyczepić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jak do tej pory. Wszystko dobrze spasowane i nie widać niedociągnięć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedną poważną wizytę w serwisie. Padł zaraz po pierwszym włączeniu instalacji LPG czujnik paliwa na listwie/ramie gazowej. Po zgłoszeniu w serwisie i oczekiwaniu dwa tygodnie na część wymiana całej listwy trwała niecałe dwie godziny. Serwis bardzo profesjonalny. Oceniono to jako wadę fabryczną czujnika.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Jogger