Przez trzy lata byłem szczęśliwym posiadaczem Daci Duster II 1.3 TCE (4 cylindry 130 km). Kierując się zaufaniem do marki, przesiadłem się do nowszego modelu i szczerze się rozczarowałem. Multimedia to jakiś dramat, często się zawieszają i efekt jest taki, że wolę w ogóle nie parować ich z telefonem. Poza tym jakość podwozia budzi moje obawy. Mam działkę na obrzeżach miasta i duża część przebiegu auta jest robiona po polnych drogach. DD II pokonywała wyboje bez problemów i dziwnych dźwięków, w DD III nie jest to takie oczywiste. Pod podwoziem jest (o zgrozo) jakiś kawałek materiału, który wygląda jakby miał zaraz odpaść. O materiale na fotelach nie wspomnę. Jeśli zamierzasz topić to auto w błocie, to ok, brud po nich prawie spływa, ale w normalnym użytkowaniu fotele są nie do zniesienie. Na plus, że auto jest ładne, ale to chyba nie o to chodzi.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest w porządku, ale nieprawdą jest, że nie czuć 3 cylindrów. Jak się ma porównanie z silnikiem 4 cylindrowym, to różnica jest zauważalna.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to Dacia, jest w porządku ale bez szału.
2,0
Układ jezdny
Dziwnie dźwięki podczas użytkowania powodują poczucie, że siedzi się w aucie kiepskiej jakości.
4,0
Karoseria
Lakier jest bardzo słabej jakości
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w porządku, ale widoczność jest gorsza niż w DDII
3,0
Ergonomia
Cyfrowe zegary mnie nie urzekają, ale może jestem staroświecki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Słychać każdą nierówność w drodze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie wyższe niż w tradycyjnym czterocylindrowym silniku 1.3 TCE.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, ale przebieg nie pozwala rzetelnie ocenić auta w tej kategorii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 130KM 96kW
[l/100km]