Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster III

memnon z Rodos, 1 miesiąc temu
Silnik 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster III 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto warte swojej SUPER ceny a cena wiadomo z czego wynika. Auto proste jak konstrukcja cepa, ale NIE byle jakie! Nie ma wodotrysków, środek plastikowy, ale ja w nim nie śpię i nie jem, tylko przemieszczam się z pkt. A do B. Silnik sprawdzony, ma ciekawy dźwięk, odejście ma i jednocześnie jest oszczędny. Serwis auta banalnie tani, choć na razie nie korzystałem. Z minusów słaba widoczność, mała przednia szyba. trzeba się przyzwyczaić i uważać na pasach, lub przy skręcie. Tak to chyba same plusy + super wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik trochę klekocze, zwłaszcza na postoju. Także na postoju wyczuwalne lekkie wibracje kabiny, oraz dziwne minimalne ale jednak, falowanie obrotów! Widoczne także na wyświetlaczu obrotów. Poza tym, same plusy. Zbiera się żwawo, wyprzedzanie dzięki turbinie to pestka i podczas tego przyspieszania brzmi najlepiej. Szybko, niemal od razu przełącza się na gaz - stoi w ciepłym garażu zaznaczam! Przejechałem dopiero 150 km i nadal krzyczy o "niskim poziomie naładowania akumulatora". Tyle info po krótkich 150 km
5,0
Skrzynia biegów
Nowa więc i dziwna dla mnie, ale żadnych wad. Bierze "wysoko", biegi wchodzą precyzyjnie, trochę ciężko ale auto na dotarciu. Po prostu inna niż poprzednie, ale nie "zła", "trudna", czy "denerwująca". Zmienia biegi a to zmienianie jest ok i tyle.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco mocne wspomaganie kierownicy, ale NIE na minus. Po prostu mocne! Zawieszenie komfortowe, nie przenosi dziur na karoserię mimo felg 18 cali. Precyzyjnie wykonuje moje manewry kierownicą, prowadzi się pewnie. Niewielki hałas przy szybszej jeździe, ale w akceptowalnej wysokości.
5,0
Karoseria
Wszystko (chyba) dobrze spasowane, sztywno połączone. Nie buja w zakrętach mimo mocnego wspomagania. Tak po ludzku ładna i chyba dobrze polakierowana. Normalny dźwięk przy zamykaniu drzwi. Zaskakująco grube słupki z przodu i "dziwne" braki(moim zdaniem) w uszczelkach drzwi. U góry są, na dole NIE, mimo że są otwory i szczeliny pod te uszczelki. Tu są a dalej nagle nie ma. Dziwne, ale może tak ma być?
Komfort
3,0
Widoczność
Jedyny mój minus po zakupie auta. Tragiczna widoczność na boki! Skręcając przez pasy przejeżdżam blady i spocony!!! Bardzo grube słupki przednie plus mała przednia szyba! Dziwnie niska, więc dodatkowo kulę się czekając na zielone. To w połączeniu z terenowo wysoką i prostą maską, daje tą "tragedie" w widoku. Na razie się nie przyzwyczaiłem a przy skręcaniu proszę o pomoc pasażerów, lub przepełzam przez pasy. Widoczność do tyłu akceptowalna mimo niewielkiej szybki. Parkowanie dzięki kamerom banalne.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, najważniejsze elementy na wysokości wzroku. Oparcia i uchwyty tam gdzie trzeba i nie ma potrzeby wyginania się w fotelu aby po coś sięgnąć. Nie mam uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa mocno już na 2 z 5 poziomów, szybko schładza auto. Ogrzewania z racji wakacji nie sprawdziłem dobrze, ale działa. Fotele i kierownica nagrzewają się w moment. Jedyny MINUS - fotele z materiału "microclaud"! Wysiadam kompletnie mokry na plecach po parunastu minutach jazdy! Materiał chyba nie oddycha wcale!? Zaznaczam jednak, że mam podobny problem w każdym aucie. Jednak w Dacii jest razy 5!!! Tylko plecy, więc to materiał! już szukam maty wentylowanej, lub pokrowców.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina obszerna i dobrze dostosowana dla osób powyżej 180cm wzrostu. Mam 186cm wzrostu. Fotel odsuwam na maksa do tyłu(nie muszę, ale tak lubię) i "sam za sobą" mam jeszcze przestrzeń na nogi, bez ocierania o fotel kierowcy. Dużo miejsca nad głową, nie obijam się o pasażera. Nie tłuczemy się łokciami, więc chyba jest ok. Żaden z kilku pasażerów się na nic nie skarżył.
5,0
Wyciszenie
Auto ciche, silnik słyszalny jest przy dużej prędkości powyżej 120 - 130 km/h......albo na postoju, bo jednak trochę "klekocze"(3 cylindry!). Tak to nie mam żadnych uwag do wyciszenia wnętrza, komory silnika itd. Normalne, akceptowalne wartości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest nowy, więc poza ceną gazu o połowę niższą niż benzyna nic nie napiszę jeszcze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z rewelacyjną, jak za nowe ceną w kategorii SUV! Ma wszystko czego normalnie wymagający kierowca i pasażer może chcieć. Ciężko znaleźć czego brakuje. Pełna elektryka, kamery, czujniki, radary, podpowiadacze i to nie są "dolepy" na ostatnią chwilę a przewidziane i przemyślane od początku części wyposażenia a przynajmniej tak to wygląda z mojej perspektywy. Cena za nowy w najbogatszej wersji była taka, że dokupiłem co można: box na dach, bagażnik na hak, sam hak. Wiem za co taka cena i to mi wystarcza w pełni z zapasem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
150km przejechane, więc sprawa jasna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 150 km przebiegu awaryjność żadna! ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster III