Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

gogol, 6 lat temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV 1.5 dCi 110KM 81kW 2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka SUV-a to w tej cenie nie znajdzie nic lepszego. Stosunek jakości do ceny zdecydowanie na plus dla Dacii. Dodatkowo druga generacja wyeliminowała większość wad poprzednika. Zdecydowanie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
110 KM z 1.5 litra - wydaje mi się, że nie jest to specjalnie wyżyłowany silnik. Dzięki temu powinien wiele tysięcy przejechać bez większych problemów. Producent w nowym modelu zaleca wymianę oleju co 20 000 km - ja zamierzam robić to co 10 000. Nie są to wielkie koszty, a silnik na pewno się ucieszy. Dodatkowym atutem (subiektywnie) jest to, że jest to sprawdzona jednostka od Renault (1.5 dCi K9K) - produkowana i ulepszana od wielu lat. Demon prędkości to nie jest, ale w mieście można poruszać się bardzo dynamicznie.
4,0
Skrzynia biegów
Do miasta strasznie krótkie przełożenia - często trzeba zmieniać biegi. Na trasę zdecydowanie lepiej. Przy 70 km/h spokojnie można wrzucić 6 bieg (po mieście 4-5 bieg jest idealny). Biegi wchodzą precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Super! Przy manewrach parkingowych, może trochę mało precyzyjny, ale generalnie bez zarzutu.
5,0
Karoseria
Narazie brak zastrzeżeń - wszystko z nią OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - super. Z tyłu trochę gorzej, ale lusterka boczne w aucie są naprawdę duże, więc generalnie nie jest to problem. Kamera cofania naprawdę przydatna przy parkowaniu tyłem (można naprawdę blisko innego auta zaparkować - zupełnie bezpiecznie).
4,0
Ergonomia
Dłuższą chwilę zajęło mi znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą, ale jest to wykonalne. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach (w moim przypadku) + podparcie lędźwiowe i można jechać w długie trasy. Rozmieszczenie przycisków na konsoli środkowej w porządku. Dostęp do przełącznika regulatora/ogranicznika trochę niewygodne, ale generalnie nie zmieniamy tych ustawień co 15 minut.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdecydowanie na piątkę! Nic nie paruje. Wszystko tak jak powinno być.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu w sam raz. Jako kierowca do wszystkich przycisków/przełączników sięgam bez zbędnego wychylania się. Pasażer z przodu również nie narzeka. Z tyłu nie jechałem, ale kilka osób, które wiozłem, nie miały zastrzeżeń. Nie wiem jakie byłyby ich opinie gdyby trasa była dłuższa niż 15-20 km.
4,0
Wyciszenie
W mieście super. Słychać delikatne mruczenie silnika powyżej 3000 obrotów. W trasie ciut gorzej - powyżej 120 km/h słychać, że jedziemy ekspresówką/autostradą. Tutaj we znaki dają się gabaryty auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chwilowo tylko tankowanie wchodzi w rachubę - średnio 6.5 l/100 km (na przestrzeni 2000 km). Można powiedzieć, że pół na pół - trasa i miasto. Według mnie wynik super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak pisałem wcześniej - tutaj Duster jest bezkonkurencyjny. W takiej cenie nie znajdziemy auta z takimi parametrami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster II SUV