Zawieszenie
: Najlepsza rzecz, ale nie zaskoczenia, bo wcześniej już jeździłem Dusterem i wiedziałem, czego się spodziewać.
4,0
Całokształt
Kilka dni temu pożegnałem się z tym egzemplarzem po przejechaniu niemal równych 90 000 km. Mam więc chyba dość dobry ogląd różnych aspektów jego użytkowania w młodych latach tegoż samochodu. Ocena ogólna: sympatyczne, miłe w użytkowaniu auto, choć z małymi wadami wynikającymi z (a) niedoróbek, (b) taniości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Porządny wolnossący benzyniak. Niezbyt oszczędny, ale przyzwoicie żwawy, niezawodny, elastyczny przy spokojnej jeździe. Instalacja lpg czyni go nawet całkiem ekonomicznym. Choć biorąc pod uwagę masę auta - mógłby być mocniejszy o jakieś 15 koni. Tyle, że wtedy zapewne nie spełniałby wymogów środowiskowych.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko haczy i mogłaby mieć 6-ty bieg. Poza tym bez zastrzeżeń. Niektórzy zwracają uwagę na monstrualnie krótką jedynkę - jednak to jest celowe i ma zrekompensować brak reduktora. Na tej jedynce auto czyni w terenie cuda, jeśli umie się jeździć.
5,0
Układ jezdny
Bomba! Świetnie zestrojony, dobrze się jeździ po każdej nawierzchni. Jeden z najmocniejszych punktów tego auta. Niemal każdy SUV ma gorzej zestrojone zawieszenie, nawet o wiele droższe modele.
4,0
Karoseria
Całkiem ładna, solidnie polakierowana, bez skłonności do rdzy. Opływowość a 'la cegłówka, więc trzeba się szykować na większe spalanie przy szybkiej jeździe, i to chyba jedyny minus.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała we wszystkie strony poza tylną. Jednak od czego jest kamera cofania?
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Ta wersja Dustera ma swoje małe dziwactwa, jak przycisk tempomatu między fotelami, ale wystarczy się do tego przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla osób siedzących z przodu w sam raz. Gdy jedzie większa ekipa, może nie dać w pełni rady z parowaniem lub chłodzeniem. Przydałaby się też klimatyzacja dwustrefowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Regularnie wożę czworo dorosłych pasażerów, więc mam komplet. Nikt się nie skarżył.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie, choć bez szaleństw. Przy normalnej prędkości drogowej jest dość cicho, na ekspresówce słychać szumy, prędkość autostradowa to już lekki hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tania w eksploatacji, tania w naprawach. Których praktycznie nie ma w młodym aucie. Żyć, nie umierać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie aż tak rewelacyjny jak w pierwszym Dusterze, ale wszystko drożeje. jednak i tak konkurencja jest bita o pół głowy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trafił mi się jakiś felerny egzemplarz - jeździłem w sumie czterema Daciami, tylko ten był taki, w innych nic nawet nie pisnęło. A tu a to drzwi skrzypiały, a to pedał sprzęgła piszczał, a to coś innego. Same drobiazgi trudne nawet do wskazania w serwisie, ale denerwujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero, czyli nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
[l/100km]