Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

wojciech_w, 2 lata temu
Silnik 1.6 SCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu. Wysoko zawieszone i bardzo komfortowe na nierównościach. Wyposażenie w wersji komfort minimalistyczne, ale wystarczające. Dla mnie wystarcza manualna klimatyzacja, radio z blu i elektrycznie otwierane szyby. Fotele nie są zbyt wygodne, ale przy tej cenie nowego auta nie można się spodziewać bardzo komfortowych. Podłokietnik kierowcy jest taki prowizoryczny, Z wnętrza to można powiedzieć, że samochód jest bardzo przestronny i pojemny. Bagażnik robi wrażenie. Bardzo pakowne, rodzinne auto. Silnik nie zachwyca, ale też trzeba się nauczyć nim jeździć. Przy wyprzedzaniu obowiązkowa redukcja i zwiększenie obrotów bo inaczej może nie uciągnąć :D Ale jak na samochód do miasta i czasami na łąkę, wystarcza. Przy długich trasach powyżej 1000 km - brakuje lepszego fotela i bardziej szosowego zawieszenia. No ale nie kupiliśmy demona szos a raczej auto na bezdroża :) Usterki: - w drugim dniu od zakupu - awaria komputera - serwis miesiąc się z tym męczył, awarie potem się powtarzały. Samochód tracił moc w najmniej spodziewanym momencie, jak skrzyżowanie. Po około 3 miesiącach serwis doszedł z nim do ładu. - uszkodzony fotel kierowcy - jesteśmy wysocy i kierownik serwisu polecił nie opuszczać go na sam dół tylko troszkę zawsze go podnieść, podobno w tedy nic się nie stanie. - odkleiła się czarna nalepka ze słupka drzwi - serwis wymienił na gwarancji. - po 6 miesiącach pękła uszczelka pod głowicą - serwis naprawił na gwarancji. - pierwsza H7 spaliła się po 8 miesiącach - bardzo kłopotliwa wymiana żarówek przednich, szczególnie dla dużych męskich dłoni - zatkany spryskiwacz tylny i tutaj niespodzianka - samodzielnie nie można zdemontować osłony światła 3 stop - instrukcja wysyła do serwisu - co jest kpiną dla mnie, bo w modelach starszych wystarczyło jednym ruchem zwolnić blokady i osłona schodziła. Tutaj się tego nie da zrobić. Spryskiwacz odetkał się sam po około 6 miesiącach. - drążek kierownicy i klocki wymienione po 3 latach jazdy, - po dwóch latach z felg zeszłą farba - pojawił się czarny podkład. Felgi zostały wymienione na gwarancji. - po 4 latach jazdy padł silniczek od wycieraczek (koszt nowego oryginalnego to 1700 zł!!!) UWAGA na ZIMĘ! to jest samochód wg mnie do garażu. Dlaczego? A to przez uszczelki w drzwiach! Mieszkamy na Podhalu i tutaj zimy są czasami trudne. Jeżeli samochód ma + temperaturę na karoserii za dnia a w nocy spadnie śnieg i zacznie się na nim roztapiać - przymarzają uszczelki drzwi kierowcy i pasażera - trzeba z nimi się szarpać i obstukiwać drzwi aby je skruszyć trochę - bardzo uciążliwe w zimie. C do zimy, to nie nadaje się na strome podjazdy - wersja z napędem na przód tylko. System antypoślizgowy jest tragiczny! I nie da się go wyłączyć! Czasami nawet łańcuchy nie pomagają. Jak ktoś mieszka na znacznych wzniesieniach - odradzam wersję z napędem na przód. Właśnie przez ten fakt NIE KUPIŁBYM TEGO SAMOCHODU PONOWNIE!!! Chyba wymieniłem wszystkie usterki. Jak jechałem kiedyś lawetą, a na niej nasz duster z którego się tak cieszyliśmy, kierowca powiedział tak: kiedyś jeździliśmy prawie zawsze do renówek. teraz jeździmy do dacii. Chyba trzeba stosować się do powiedzenia, iż nie powinno się kupować samochodów na literę F, czyli Fiatów, Fordów i Francuskich :D Ale na prawdę dobrze się jeździ tym samochodem i jest oszczędny. Jak już się zepsuło co się miało zepsuć - to jest ok. Koszt użytkowania biorąc pod uwagę utratę wartości po zakupie - 1 km kosztował mnie 1,71 zł. Myślę, że jest ok. Jest to kwota pieniędzy, jaką przeznaczyliśmy na zakup samochodu, na paliwo, na naprawy za które płaciliśmy powiększony o utratę wartości przez okres 4 lat od zakupu. I na koniec pozytywna informacja - za samochód zapłaciliśmy ok 52 tys zł. Aktualnie takie modele na portalach kosztuję podobnie, lub nawet więcej, więc autko nie straciło na wartości :) I na tym koniec.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Tragicznie zaprojektowane wycieraczki szyby przedniej, szczególnie od strony kierowcy
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV