Auto kupione w salonie. Kolor Brown vision jednym się podoba innym nie. Dla mnie jest piękny w połączeniu z felgami w wersji prestige i z zamontowanym stopniem bocznym. Miałem do wyboru silnik 1.3 tce 130 albo 1.6 115. Po konsultacji z mechanikami i osobami związanymi z ASO wybór padł na silnik wolnossący. Trochę mułowaty, ale wszystko zależy od tego czego oczekuje się od auta. Miałem okazję jeździć najnowszym capturem z silnikiem 1.0 100 to jednak turbina robi swoje. Bardziej zrywniejszy. Kultura jazdy mieć lepszą, ale w środku czułem się jak w młodszym bracie dustera. Dużo elementów zapożyczonych z dustera. Ogólnie duster wygodny. Wjedzie wszędzie. Leśne drogi nie sprawiają trudności. Mimo braku napędu na 4 koła możliwości poruszania się po trudnym terenie są spore. Mimo wolnossącego silnika redukcja biegów i wyższe obroty i samochód całkiem przyzwoicie wyprzedza. Spalanie w trasie na 90-130 ok 7-7.3, stałą prędkość ok 120 w granicach 8l. Przy 130 8,5-9,5. Powyżej 130 rośnie drastycznie. Jechałem trasa krajowa dosyć zatłoczona w granicach 80-90km/h to spalanie wyniosło 6,6l. Po mieście przy jeździe eko 8l. Jeżdząc "normalnie" 10l.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę mułowaty. Żeby sprawnie wyprzedzać konieczna redukcja biegów nawet do trójki i auto całkiem nieźle się zbiera. Silnik w miarę cichy. Jak dotąd żadnych problemów. Oleju nie bierze. Ogólnie silnik za słaby do tego auta co uwidacznia się np w jeździe tempomatem gdy jadąc trasa na 5 biegu i wjeżdżając na górkę auto traci prędkość. Nie jest w stanie utrzymać prędkości ustawionej na tempo macie. Po mieście i w trasie po drogach krajowych w porządku. Na trasach szybkiego ruchu przy prędkościach 120-130 daje radę choć spalanie zaczyna rosnąć. Na autostradzie przy prędkościach 140-150 czuć niedobór mocy, ale jedzie choć spalanie jest już drastyczne.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych zastrzeżeń. Kilka razy bieg wsteczny nie wszedł za pierwszym. Dziwnie zestopniowany wskaźnik zmiany biegow. Moim zdaniem zbyt wcześnie sugeruje zmianę biegu, bo auto nie ma nawet 2tys obrotów. Biegi wchodzą dosyć twardo, ale można szybko się przyzwyczaić. Generalnie nie ma opcji żeby np pomyśleć się i zamiast 5 biegu wrzucić 3.
4,0
Układ jezdny
Podczas pokonywania ostrych zakrętów kabina się przechyla. Na początku dziwne uczucie, ale szybko się przyzwyczaiłem. Wcześniej jeździłem osobowką, więc wyższy samochód inaczej pokonuje zakręty. Zawieszenie dobrze wybiera dziury i nierówności. Jest komfortowo. Na równym asfalcie samochód płynie. Na bezdrożach radzi sobie znakomicie. Leśna droga z głębokimi koleinami nie stanowi problemu. Oczywiście jeśli nie ma dużego blota, bo duster ugrzęźnie, z powodu opon właściwie do jazdy szosowej i braku napędu na cztery koła. Generalnie trudny teren nawet z napędem na przód spokojnie pokona pod warunkiem braku dużego blota.
4,0
Karoseria
Podatna na zarysowania i miejscami miękka. Blacha pod wpływem nacisku ugina się. Przednie drzwi masywniejsze od tych z tyłu. Nawet dźwięk zamykania tych z przodu jest inny. Przy tylnych ma się wrażenie jakby były puste w środku. Klapa w porządku. Generalnie spasowanie drzwi, klapy i maski bez zastrzeżeń. Na uwagę fakt że maska ma teleskopy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra zarówno z przodu jak i z tyłu. Auto wyposażone w kamerę cofania i czujniki parkowania stanowią dodatkowe ułatwienie w manewrowaniu po mieście. Lusterka duże wszystko widoczne. W lusterkach kontrolka czujnika martwego pola bardzo przydatna, bo już kilka razy uratowała przed stłuczką.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Intuicyjne. Nie ma mnóstwa przycisków. Są takie których się potrzebuje. Minus to przyciski konsoli na kierownicy nie podświetlenr czego zupełnie nie rozumiem. Przycisk tempomatu pod dźwignia hamulca ręcznego przez wielu krytykowany za umieszczenie. Mi zupełnie nie przeszkadza. Sterowanie radiem pod kierownicą. W smartfonie zainstalowałem android auto i jest połączony z ekranem dotykowym. Szkoda że nie ma tego w standardzie. Można sterować głosowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Szybko nagrzewa. Klimatyzacja automatyczna podczas upałów również radzi sobie sprawnie. Funkcja szybkiego rozmrażania przedniej szyby bardzo przydaje się rano po mroźnej nocy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Kierowca i pasażer obok ma dużo miejsca. Z tyłu jest trochę gorzej zwłaszcza jeśli z przodu siedzi ktoś dość wysoki i fotel musi być wysunięty do tyłu to dla pasażera z tyłu zostaje niewiele miejsca na nogi. Bagażnik spory i pakowny.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Podczas jazdy miejscówki przy prędkościach do 120 słychać szum powietrza i opór toczenia kół. Powyżej tej prędkości słychać już silnik, a przy prędkościach autostradowych dźwięk silnika jest już trochę uciążliwy, ale generalnie nie ma tragedii
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie koszty to wyłącznie paliwo ubezpieczenie i przeglądy na co ma się niewielki wpływ. Pierwszy przeglad po roku około 900 w ASO. Wymieniałem olej i filtr po kilku tysiącach km to zapłaciłem około 300zl. Ubezpieczenie było promocyjne w salonie. Nie wiem ile będzie wynosić po roku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę około 65 tys wersja prestige, zamontowany hak, stopnie boczne dywaniki gumowe w Gąbinie i bagażniku. Tak dużego nowego auta w tej cenie nie kupi na rynku. Auto dla osób które chcą mieć całkiem wygodne duże auto przy przyzwoitej cenie dla których marka nie stanowi problemu. Auto jest naprawdę bardzo dobre przy tej cenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW
[l/100km]