Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Marek, 4 lata temu
Silnik 1.6 SCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę dobrze pracuje jak się szybciej jedzie po trudniejszym terenie. Duster dobrze wybiera dziury i jak się nie zauważy krateru wpadnie, dzięki prześwitowi i kątom natarcia auto żyje i ma się dobrze.
Inne : Dobre audio w wersji prestige, android auto śmiga, ogólnie luksusowo. Telefon pod android auto ma gdzie leżeć (jest półeczka obok złącza USB nad poduszką pow pasażera). Najlepiej mieć kabelek długości 30 - 40 cm.
Inne : Maska podnoszona na siłownikach. W tak tanim aucie. Prestiż ;P
5,0
Całokształt
Długo się wahałem bo rzekomo Dacia, ale po zakupie wersji 1.6 SCe (ostatnia bez turbo benzyna, bez lpg) wersji prestige, napęd tylko na przód 2WD, jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem. Wygodne auto na co dzień i w dłuższe trasy, wysoko się siedzi co jest wygodne bardzo, mozna wjechać w teren mimo braku 4x4 (wysoki prześwit i kąty natarcia bardzo pomagają powalczyć w trudnych miejsach pomimo że mam tylko na przód). Polecam to auto, teraz wiem że Duster wyczerpał mi potrzeby i Dacia daje radę. Temat zamknięty i radość jest wtedy, gdy auto zaczyna byc już tylko autem, nie myślimy o nim w ogóle źle, bo nie mam do czego się przyczepić. Są inne rzeczy do robienia w życiu a Duster staje się tylko narzędziem które nam służy i cieszy gdy je używamy. Pozdrawiam niezdecydowanych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Średnie spalanie między trochę poniżej 7 litrów przy oszczędnej jeździe a 8,5 litrów w trasach na autostradach z załadunkiem. Dynamika silnika do prędkości 100 km/h w zupełności wystarczająca, natomiast powyżej 100 km/h, szczególnie gdy przewozimy kilka osób, wymaga wyższych obrotów w trakcie wyprzedzania. 5 biegowa skrzynia wystarcza, obowiązkowo tempomat - bardzo ułatwia na dłuższych trasach. Praktyka jest taka, że na drogach ekspresowych i autostradach komfortowo (żeby móc słuchać muzyki, i nie męczyć się dłuższą trasą, a także nie spalić za wiele paliwa) jedzie się ze stałą średnią prędkością 130 km/h. Silnik niezawodny i trwały, ma przyjemną charakterystykę. Umiejętna praca z obrotami przy przyspieszaniu pozwala wydobyć te 115 KM, a jadąc samemu bez obciążenia samochód jest naprawdę wystarczająco dynamiczny, przynajmniej mi w zupełności wyczerpuje temat. Pamiętajcie że wersja 4WD ma słabszą dynamikę od 2WD! Osobiście wybrałem 2WD i bardzo dobrze, w praktyce baaardzo rzadko wykorzystałbym 4WD, a dzięki prześwitowi i kątom natarcia samochód w wersji 2WD poradził sobie (ku mojemu zaskoczeniu) w naprawdę głębokim błocie, zapuściłem się w teren nie raz i powalczyłem, nigdy się nie zakopałem. Generalnie jestem bardzo zadowolony z silnika i wiem że w perspektywie dłuższej jest to najtańszy w naprawie silnik i najmniej awaryjny (aktualnie niedostępny), ostatnia benzyna bez turbo. Wersja z LPG jest słaba, miałem okazję jeździć, czuć różnicę w mocy, osobiście mam benzyniaka i dopóki mnie stać wolę dopłacić do benzyny dla komfortu. No i pełnowymiarowego koła pod!! pod samochodem, a bagażnik mamy cały płaski dla siebie.
5,0
Skrzynia biegów
Wystarczająca w zupełności.
5,0
Układ jezdny
Jak na tak duży prześwit samochód naprawdę dobrze trzyma się zakrętów. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, tutaj nie oczekiwałem takich fajerwerków jak dostałem.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Już obrysowałem, fajne są te progi z tworzywa, wytrzymały mocne obrysowanie i wgniotkę. Generalnie nie ruszam. Samochód jest odporny. Brak nadkoli dał do myslenia, ale tam jest takie pokrycie pastą i powiem tak, że jak z szutru wyjeżdzam i na początku jak lecę szybciej kamyki odpadają i uderzają w nadkola, nie zaobserwowałem nigdzie żeby coś tam się uszkodziło, bo ta pasta pod lakierem wewnątrz nadkoli absorbuje i zabezpiecza odpowiednio. Nie martwiłbym się brakiem wewnątrz pełnych nadkoli, naprawdę.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko, bo to SUV, na dłuższą trasę w nocy mniej męczą się oczy od świateł innych samochodów. Osobiście nigdy nic niskiego nie kupię. Przyzwyczaiłem się, wsiada się też wiele wygodniej do wyższego auta.
4,0
Ergonomia
Mam wersję prestige, bez kamerki 360 tylko zwykłą cofania i bez podgrzewanych siedzen. Te dwie rzeczy były zbędne dla mnie i cieszę sie że zrezygonowałem. Dotykowy ekran z komputerkiem jest naprawdę spoko. Super działa dotyk, odpowiednio czuły, działa android auto, więc rozmawiam z nawigacją i wszystko śmiga, praktycznie nie wywołuję asystenta google przez przycisk na kieorwnicy tylko mówię ok google. Zawsze łapie. Pięknie obsługuje się spotify, google maps jednoczesnie, ogólnie wyczerpany temat, więcej nie potrzebuję.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatronik, wszystko działa poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyne do czego mogę się przyczepić to że (jestem wysokiego wzrostu) trochę odcinek lędźwiowy siedzeń mógłby być wypuklejszy dla mnie, co czuć po 6h jazdy. Natomiast średniego wzrostu osoby i nieskie mogą cisnąć 12h i będzie im wygodnie (sprawdzone). Z tyłu zaskakująco dużo miejsca dla pasażerów. W 4 osoby dorosłe z bagażem (wersja 2WD, prestige) można jechać naprawdę daleko i będzie wygodnie wszystkim.
4,0
Wyciszenie
Naprawdę jest ok. Do 130km/h jest super, zresztą, za tą cenę jestem zaskoczony. Wersja prestige ma dobre audio, zaskoczyła mnie jakość dźwięku, za co dziękuję bo nie spodziewałem się ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rok, 20 tys, nawet wycieraczek nie zmieniałem na nowe. Tylko płyn do spryskiwaczy...
5,0
Stosunek jakość/cena
Pozytywnie zaskoczony, Dacia dała radę totalnie z tym modelem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV