Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

taisio, 5 lat temu
Silnik 1.6 SCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jest naprawde dobre!
Inne : Wyglad - auto za te cene wyglda rewelacyjnie
4,0
Całokształt
Kupiłem 1.6 Duster 2 w wersji Prestige. Długo wahałem sie nad oceną końcową. I ostatecznie daje 4. Pomimo rewelacyjnego wręcz stosunku ceny do tego co się otrzymuje, nie mozna nie zauwazyc oczywistych mankamentow. Z mojej perspektywy jest to bardzo slaby silnik i dosc wysokie spalanie. Dobrze wiedzialem co kupuje tym nie mniej ma to byc ocena obiektywna a silnik i spalanie sa w samochodzie kluczowe. Co na plus. - Wyglad - swietnie sie prezentuje szczegolnie w wersji Prestige albo chociaz z pakietem Look - Zawieszenie - nasze polskie drogi sa dla Duster niczym. Naprawde daje rade - Wyposazenie - nie ma nadmiaru niepotrzebnych gadzetow. Za to ma wszytko to czego potrzebuje - Miejsce z tylu - w porownaniu z Ople Insignia zadziwia przestrzen z tylu - Plastiki - nie dajcie sie zwiesc. One sa w porzadku. Zadna tragedia - Bagaznik - duzo miesjca. Bardzo ustawny - System infotainment - absolutnie wystarczajacy. Podoba mi sie szczegolnie szybkosc polaczenie z moim telefonem. Zeby nie bylo to zaden kosmos. Ale jest bardzo czytelnie i dziala ok - Kamera tylna - bylem sceptyczny, myslalem ze to gadzet. Ale dziala w porzadku - Cena - w tej cenie nie ma nic lepszego Co na minus - silnik - do miasta jest OK. Na autostrade niestety nie. Moje punto 1.2 60 KM nie jest duzo gorsze a to juz o czyms swiadczy - spalanie - dosc wysokie w porwnaniu z mozliwosciami silnika - fotele - sa malo wygodne. Jest to wyczuwalne przy dluzszej jezdzie
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety 115 KM nie jest odczuwalne. Silnik jest bardzo ale to bardzo mułowaty. Do 70 km/h jest OK natomiast potem jest już źle. Przesiadłem się z Opla Insignii 130KM i niestety przeskok jest bardzo duży pomimo tylko 15 KM róznicy. Polecam bardzo poważne rozważenie do czego auto ma słuzyć.
4,0
Skrzynia biegów
Zdecydowany brak 6 biegu szczególnie przy wyższych prędkościach. Poza tym biegi działają poprawnie. Wskaźnik zmiany biegów rownież wskazuje poprawnie.
5,0
Układ jezdny
Miekko, bardzo miękko. Jest to najlepszy układ jezdny z jakim miałem do czynienia.
5,0
Karoseria
Daje najwyzsza ocene ale tak na prawde powinno byc N/A ponieważ posiadam samochod za krótko, zeby sie obiektywnie wypowiedziec
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc do przodu bardzo dobra. Lewy slupek jest dosc szeroki, ale nie bardziej niz w innych autach. Widok na bok jest w porzadku. W wersji Prestige jest czujnik martwego pola i dziala on bardzo sprawnie. Widok do tylu jest poprawny aczkolwiek nie wspalnialy. Porownywalny do Opla Insignii w wersji kombi. Dodatkowo mam przyciemniane szyby. Z drugiej strony na wyposazeniu sa czujniki parkowania i kamera wiec cofanie nie jest duzym problemem.
5,0
Ergonomia
Jest to moj pierwszy samochod od Renault, dlatego tez musze sie przyzwyczaic do pewnych rozwiazan np: wlacznik tempomatu. Natomiast wszystko jest na swoim miejscu. Niczego mi nie brakuje. Nic mi nadmiernie nie przeszkadza. No moze nadal nie moge sie przyzwyczaic do joysticka obslugujacego radio i nawigacje. Ale jak mowilem to jest moje pierwsze auto od tego producenta
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bez zastrzezen. Klimatyzacja i nawiew dzialają bardzo dobrze. Szyby szybko odparowuja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo poprawnie. Mam 170 cm i miejsca nad glowa jak i na nogi jest wystarczajaca ilosc. Dzieki regulacji siedzenia oraz kierownicy mozna bez problemu znalezc wlasciwa pozycje do jazdy. Pasazer obok kierowcy rownie ma sporo miejsca. Niestety regulacja fotela jest tu ograniczona. Z tylu wygodnie siedza 2 osoby. Jest bardzo duzo miejsca na nogi oraz nad glowa. Duzy plus dla zaglowka, ktory jest bardzo wygodny. 3 osoba bylaby scisnieta jak przyslowiowa sardynka w puszce. Ale jest to typowe dla wiekszosci samochodow wiec tutaj bez zastrzezen. Dziwnym jak dla mnie rozwiazaniem jest umiejscowienie pasa bezpieczenstwa dla srodkowego tylnego siedzenia. Pas jest przymocowany do dachu/sufitu za tylnymi siedzeniami. Wydaje mi sie to nieporeczne. Tym nie mniej nie ma to dla mnie wiekszego znaczenia, poniewaz podruzujemy zazwyczaj w 3. 5 osob to bedzie rzadkosc.
4,0
Wyciszenie
Do 90 wszystko jest OK. Potem zaczyna byc glosno. Nie wiem czy wina jest silnik czy wyciszenie. Generalnie oceniam na 4. Bez szalu ale i bez zachwytu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gabaryty auto i silnik powoduja ze spalanie jest dosc duze. Nie jest to zaskocznie bo wiedzialem co biore.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza tutaj. Nie ma lepszej oferty obecnie na rynku. Szczegolnie jesli trzyma nas budzet a chcemy nowe auto
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadne do tej pory ale za krotko posiadam auto zeby sie obiektywnie wypowiedziec
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadne do tej pory ale za krotko posiadam auto zeby sie obiektywnie wypowiedziec

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV