Auto bezkonkurencyjne w swojej klasie cenowej. Nowe wnętrze, nie tak toporne jak poprzednie. Mnóstwo przydatnych dodatków.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na moje potrzeby wystarczający. Nawet nie brakuje 6-go biegu jeśli ktoś jeździ spokojnie do 120 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. Nie wymaga zmiany na 5 bieg przy 60 km/h, jak np. auta z grupy VAG
5,0
Układ jezdny
Przyjemny. Dobrze trzyma się drogi.
Kompromis między twardością a komfortem. Nawet na felgach 17’’
3,0
Karoseria
Dobrze spasowana. Razi jedynie słabe wykończenie wlewu paliwa, ale w tej cenie nie ma czego wymagać.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu OK. Tył słabo, ale wspomaga kamera 360.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie jest potrzebne. Może regulacja mechaniczna świateł trochę za nisko i trudno dostępna, ale to w końcu rzadko używane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja super zoptymalizowana. Nie grzeje na maksa jak jest zimno na zewnątrz.
Mam porównanie do Skody, gdzie mimo automatu trzeba regulować stopniowo, bo w zimie robi się sauna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Berlingo II, ale wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta i cenę naprawdę mocna strona. Nie sprawdzałem powyżej 120 km/h, bo nie jeżdżę z takimi prędkościami (ze względu na zdrowy rozsądek i ekonomię spalania vs. czas przejazdu)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2300 zł za przeglądy na 5 lat, to naprawdę rozsądna oferta.
Spalanie mieszane na poziomie 6,7 litra po pierwszych 500km zapowiada niewysokie koszty utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 63000 nie kupi się auta z takim poziomem wyposażenia i tej wielkości. Dla mnie - to będzie kolejna rewelacja sprzedażowa Dacii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW
[l/100km]