Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Pazuzu, ponad rok temu
Silnik 1.3 TCe 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Znakomite auto jak na cenę zakupu. Oczywiście nie jest pozbawione wad i widocznych oszczędności. Wiele droższych samochodów boryka się z o wiele większymi problemami. Wiadomym jest niska wartość wizerunkowa marki. Użytkuję ten model w najwyższej wersji wyposażenia. Porównując wersję 1.6 LPG z niskim wyposażeniem którą również użytkuję to są dwa różne samochody. Wolnossący silnik może słynie z bezawaryjności ale dynamikę ma zerową.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik. Zbyt mały przebieg aby komentować awaryjność jednak kultury pracy nie można mu odmówić. Czuć opóźnienie względem pracy pedału gazu. Auto jest mocne (tzn. wystarczająco mocne :) ) Silnik stosowany z powodzeniem w innych markach. W porównaniu do użytkowanego również 1.6 LPG to jest przepaść.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jestem szczególnie zadowolony z pracy skrzyni. Duży skok lewarka, praca mało precyzyjna. Przy odpuszczaniu gazu wyraźnie widoczny skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do konkurencji bardzo udany kompromis pomiędzy prześwitem, sztywnością a komfortem. Podłużne nierówności wybiera bardzo sprawnie. Z poprzecznymi jest gorzej ale dalej akceptowalne. Trzeba zdawać sobie sprawę że to auto nie nadaje się na szybkie pokonywanie zakrętów.
4,0
Karoseria
Koncepcja wizualna bryły wpada w oko - przynajmniej mi się podoba. Jednak dopiero po dodaniu plastikowych osłon nadkoli zaczyna to wyglądać. Bez nich wygląda to strasznie surowo. Jakość lakieru słaba ale to już chyba norma - która zaczęła się od marek japońskich. Przeszkadza zaciekanie płynu do spryskiwaczy na boczną szybę. Nie spotkałem się z tym wcześniej
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu z racji wyższego położenia foteli jest odczuwalna. Niestety niska szyba powoduje że czasami na światłach trzeba się mocno nagimnastykować aby je zobaczyć. Kamera cofania bardzo ułatwia manewrowanie.
4,0
Ergonomia
Dla niektórych samochód w środku jest prosty. Dla mnie to ogromna zaleta i cecha znakomitej ergonomii. Wszystko na swoim miejscu, czytelne bez zbędnych światełek, ikonek i innych odwracaczy uwagi. Brakuje mi podświetlenia przycisków na kierownicy oraz regulacji natężenia podświetlenia zegarów. Ekran między zegarami (czarne tło) mógłby wyświetlać jednocześnie więcej informacji, np zegar i temp. Kolejnym minusem jest kalibracja wskaźnika paliwa. Bak około 25% paliwa a wskaźnik pokazuje jakieś 60-70% i od tego momentu zaczyna gwałtownie lecieć w kierunku 0. Kompletnie nie można na nim polegać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest wydajna, tak samo jak ogrzewanie. Szybkie odparowywanie przedniej szyby jest skuteczne. Problematyczne jest sporadyczne (ale jednak) zawieszanie się klimatyzacji w trybie automatycznym. Podczas dłuższej jazdy potrafi nagle zacząć wiać zimnym albo ciepłym powietrzem mimo stałych warunków. Dla mnie wada jest również 0-1 regulacja ogrzewania foteli. W większości przypadków grzanie jest po prostu za mocne. Przydało by się ustawienie pośrednie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako niskiej osobie wszystko pasuje.
5,0
Wyciszenie
Biorąc pod uwagę cenę, gabaryty (kiosk na kółkach) moim zdaniem jest bardzo dobrze do 120km/h. W zakresie 120-140 km/h jest dalej dobrze ale konkurencja jest tutaj lepsza. Powyżej już jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Killer rynku w momencie zakupu (koniec 2019).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kompletne drobiazgi naprawiane na gwarancji: - pękające mastyki - bujający się fotel kierowcy - wytarty lakier od uszczelek w tylnych drzwiach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek uwag - ale też niski przebieg.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV