Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Adam, 2 lata temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 3 cylindry pracują zaskakująco kulturalnie (w porównaniu np. z Citroenem C3)
5,0
Całokształt
Pamiętając o tym, z jakiej półki cenowej jest Duster, uważam, że to zdecydowanie najlepszy wybór na rynku. Jest (optymalnie) duży, (wystarczająco) komfortowy, jeździ po (prawie) wszystkim, pali (relatywnie) mało, koszta eksploatacji są niskie. Autem przez 12 miesięcy przejechałem 36Kkm po Polsce i Europie, po różnych drogach, bez żadnej usterki, leję paliwo, myję i jadę dalej. Podkreślam, to nie jest klasa premium, a samochód który nowy kosztował 63100zł (V.2021). Za te pieniądze nie ma sobie równych.
Wrażenia
5,0
Silnik
do 60km/h idzie jak złoto, do 100km/h spokojnie się wyprzedza, powyżej tego silnikowi brakuje elastyczności. Jak na pojemność 1.0 i 3 cylindry to super wyniki.
4,0
Skrzynia biegów
Przy dynamicznej zmianie biegów zdarza się zahaczyć, przy normalnej jeździe wszystko działa jak trzeba.
5,0
Układ jezdny
Wszystko ok, na serpentynach w Dolomitach czy Bieszczadach (nawet zimą) spokojnie daje sobie radę, czasem zamruga ESP.
5,0
Karoseria
Nic się nie dzieje - w zasadzie chyba tylko tego należy oczekiwać?
Komfort
3,0
Widoczność
Dość szerokie słupki A wymuszają rozglądanie się przed ciasnymi zakrętami, słupek D też jest solidny, ale to norma w klasie SUV. W miarę wysoka przednia szyba pozwala widzieć sygnalizację nawet wyższej osobie.
5,0
Ergonomia
Paru rzeczy inni producenci mogą się od Dacii nauczyć: wyłącznik start-stop? Proszę, pod ręką. Tryb ECO? Zaraz obok. Zmiana godziny w fabrycznym radiu? Voila, 3 sekundy. Ciut gorzej wypada podłokietnik (niektórzy wymieniają, ja się przyzwyczaiłem) i uchwyty na kubki. Wersja po liftingowa ma to ogarnięte lepiej, ale i tak jest naprawdę dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się szybko zimą (ruszając z pracy po ok 1km już leci ciepłe powietrze). Klimatyzacja trochę słabiej, przy 5 osobach i temperaturze 30 stopni C bywa duszno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osobową rodzinę na wakację zabrałem, w 2 osoby daliśmy radę w Dusterze spać. Moim zdaniem w swojej klasie jest zupełnie ok.
3,0
Wyciszenie
Szaleństwa nie ma - tutaj chyba najbardziej czyć, że jest to auto budżetowe. Przesiadłem się z Citroena C5 i różnica jest duża. Przy prędkościach autostradowych, z relingami na dachu, w aucie jest głośno. Przy jeździe 80-90km/h komfort jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie brak usterek; zaufany mechanik do którego będę jeździł po zakończeniu okresu gwarancji powiedział, że koszta napraw są na poziomie Renault Clio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Będąc realistą, wiedząc ile auto kosztowało, to nie wyobrażam sobie alternatywy. Dałbym nawet i 8 gwiazdek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek, lać paliwo, myć, jeździć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek, lać paliwo, myć, jeździć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV