Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Marcin, 3 lata temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Tak jak opisałem w ogólnej charakterystyce auta. Mega awaryjne.
2,0
Całokształt
Samochód relatywnie tani, stosunek ceny do jakości w momencie zakupu korzystny. Niestety Duster jest bardzo awaryjny a serwis Renault/Dacia pozostawia więcej niż wiele do życzenia. Po roku i przejechanych ok 25 tysięcy kilometrów uszkodziła się turbosprężarka. W efekcie samochód stał ponad miesiąc w w ASO, ponieważ tyle czasu trwało ściągnięcie części - nowej sprężarki. Oczywiście, mimo wykupienia dodatkowego pakietu easy service nie dostałem samochodu zastępczego, ponieważ "jakoś dojechałem" do ASO z zepsutą sprężarką. Po naprawie, przejechaniu kolejnych 5 tysięcy kilometrów i dosłownie tydzień po przeglądzie na 30k uszkodziła się instalacja gazowa. Samochód nie przełącza się na LGP, centralka piszczy sygnalizując błędy. O nieregularnych problemach z uruchomieniem silnika - po prostu czasem nie zapala już nie wspominam - oczywiście diagnostyka nie wykazała niczego. Reasumując: Gdyby nie awarie i naprawdę słaby serwis to Duster otrzymałby więcej gwiazdek. Gdy działa to jest ciekawym samochodem. Szkoda, że okresy bezawaryjnego działania zdarzają się tak rzadko.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jeżeli chodzi o moc, moment obrotowy i kulture pracy to silnik jest ok. Niestety jest też dość awaryjny, jak opisałem to w opisie ogólnym auta.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort na 70%
5,0
Karoseria
bez uwag
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja, klimatyzacja, filtry antypyłkowe wszystko działa jak trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo przestrzeni, zwłaszcza bagażnik
5,0
Wyciszenie
Do prędkości 130km/h to cichy samochód. Potem robi się głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najtaniej kosztuje w okresach, gdy stoi zepsuty w serwisach ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem po prostu nie można uruchomić silnika, trzeba próbować po 5-10 razy aż wreszcie się uda. Wg ASO to drobny problem stąd opis w tej rubryce.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak opisałem w ogólnej charakterystyce auta. Mega awaryjne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV