Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Mika, 3 lata temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Fantastyczne auto za tą cenę. Duże, ładne, wygodne, przyjemne do prowadzenia. Łatwo je polubić bo ma w sobie to ,,coś''... Nie oznacza to (oczywiście) że nie ma swoich ,,cech charakteru'', ale większość to drobiazgi, które łatwo przebaczyć (albo z nich nie korzystać - tryb ,,eco'', do ciebie mówię!). Poza tym: tanie utrzymanie, fabryczna instalacja LPG wspierana przez producenta i dobre warunki gwarancji. No, naprawdę, ciężko się do czegoś przyczepić...
Wrażenia
5,0
Silnik
Zadziwiająco dynamiczny, cichy i posiadający niezłą kulturę pracy jak na trzycylindrową jednostkę. Auto przystosowane do LPG i co ciekawe, ma na LPG lepsze osiągi niż na benzynie?! Na LPG auto przełącza się momentalnie - nie tankujcie całego baku benzyny bo nie spalicie tego w rok! W mieście, do 50km/h przyspiesza bardzo fajnie, na autostradzie trzeba trochę planować wyprzedzanie, ale jest spoko. Ogólne wrażenie z użytkowania silnika jest lepsze niż wynikałoby to z suchych parametrów. Przy tym, dwie uwagi: 1. Auto ma system start-stop, którego nie da się domyślnie wyłączyć (trzeba to robić przy każdym uruchomieniu samochodu) i który jest... kapryśny. System uwielbia wyłączać silnik w chwili nieuwagi i nie zawsze włącza go na czas przy dynamicznej pracy sprzęgłem. Dla komfortu psychicznego, przez 90% czasu mam go wyłączony... 2. Auto ma też tryb ,,eco'', który - teoretycznie - obniża zużycie paliwa, ale w praktyce powoduje jedynie, że jazda staje się męczarnią porównywalną chyba tylko z noszeniem włosienicy. Duster na ,,eco'' zachowuje się jak zdezelowany tarpan z załadowanym z tyłu piecykiem typu ,,koza'' i zapasem węgla na zimę. Próbowałem, testowo, przejechać jeden bak aby ocenić tą oszczędność paliwa: ale dałem radę tylko 110km - potem wymiękłem. Wynik? 7.4 litra gazu na ,,eco'', vs ok. 7.7 bez niego - różnica, moim zdaniem, w granicy błędu statystycznego. Za to utrata punktów poczytalności - całkiem realna... Oba powyższe systemy są ,,opcjonalne'' więc nie obniżam za to oceny.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle, ale jest drobny zgrzyt: skrzynia (6 biegowa) chodzi bez zarzutu, ale ma nieco dziwne przełożenia. Na niskich prędkościach trzeba często zmieniać biegi. Przy wyższych prędkościach trzeba czasem redukować bo 6tka jest nadbiegiem na autostrady i drogi szybkiego ruchu. Poza tym, wskaźnik zmiany biegów jest chyba sztywno ustawiony na prędkość, dzięki czemu często proponuje zmianę biegu na wyższy przy obrotach w okolicy 1.5k... zły pomysł, co słychać.
5,0
Układ jezdny
Bajka. Duster jest mistrzem podmiejskich dróg: nierówności, dziur, progów zwalniających i krawężników. Łyka je niemal nieodczuwalnie, jeździ się jak na kanapie. Tu po prostu nie ma się do czego przyczepić. Przy okazji, auto ma mocne wspomaganie - kierownica chodzi bardzo lekko, dzięki temu jazda jest bardzo przyjemna.
5,0
Karoseria
Na razie wszystko w porządku ale zobaczymy za rok lub dwa. Ładne kolory nadwozia :)
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze - ale nie bardzo dobrze. Widoczność do przodu i na boki jest ok, poza tym auto ma duże lusterka boczne.... z których przychodzi często korzystać, bo przez lusterko w kabinie i tylną szybę widać niewiele. Podobno to zły nawyk nadużywać lusterka kabinowego, ale byłem przyzwyczajony do aut z lepszym widokiem do tyłu. Poza tym, auto jest wysokie i widoczność pod linią maski jest, no, żadna. Parkowanie Dusterem byłoby bardzo nieprzyjemne gdyby nie multikamera (kamery z przodu i z tyłu). Z kamerami nie ma problemu.
4,0
Ergonomia
Jest ok: siedzenia są wygodne, kierownicę i siedzenie kierowcy można porządnie ustawić, w aucie jest dużo miejsca. Bagażnik jest ogromny. Poza tym auto ma sporo schowków, choć niektóre są nieco rozbrajające (aka, wgłębienie w miejscu gdzie w wersji 4x4 jest przełącznik napędu). Bardzo fajna obsługa klimatyzacji i multimediów. Mały minus za przełącznik tempomatu i ogranicznika pod hamulcem ręcznym - ale uwaga, w wersji 2021 to podobno poprawili i przenieśli na kierownicę :) Poprawiono też drugi mankament - brak podświetlania kierownicy. Przy okazji, podniesiono nieco ekran multimediów - w wersji z 2020 jest odrobinkę za nisko co trochę przeszkadza przy czytaniu mapy. Za to, z tego co widziałem, zabrano (niestety) bardzo wygodny, wielki guzik komend głosowych dla asystenta, umieszczony na kierownicy - więc coś za coś...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, ale automatyczna klimatyzacja lepiej chłodzi niż grzeje. W upały nie było problemu, ale gdy jest chłodno i deszczowo, szyby czasem parują na ,,auto'' i trzeba ręcznie przestawić nawiew na szybę. Klimatyzacja ma za to wygodny, dedykowany guzik do "szybkiego czyszczenia szyb", bardzo fajne choć głośne!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Kierowca i pasażer z przodu mają dużo miejsca, z tyłu jest w porządku. Ok, gdyby odsunąć fotele na maximum, z tyłu zrobiłoby się mniej wygodnie, ale ja mam prawie 190cm i nie muszę tego robić.
5,0
Wyciszenie
Zaskoczenie - auto jest, moim zdaniem, świetnie wyciszone! Naprawdę, w połączeniu z tym silnikiem auto jest cichsze niż samochody którymi jeździłem w przeszłości. Czytałem różne opinie na ten temat, ale ja nie mogę się przyczepić. Dzięki temu dobrze słucha się muzyki, nawet na autostradzie :D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG (mimo ostatniego wzrostu cen :'( ), tanie przeglądy, tanie części, tanie przedłużenie gwarancji do 5 lat... Nie no, nie sądzę aby Dacię dało się tu pobić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest super. Bardzo fajny i wygodny SUV, o połowę tańszy niż u konkurencji. Brakuje mu może trochę bajerów i nowoczesnej elektroniki, ale w tej cenie jest to chyba akceptowalne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak usterek, ale zobaczymy za rok-dwa :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak, oby tak dalej!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV