Autko fajne ja za taką cenę. Jednak drugi raz nie kupiłbym tego samochodu. Niby to suv, niby wysoko zawieszony itp. jednak tam gdzie innymi samochodami wjeżdżałem ( Seat Altea, Honda Civic, Seat Exeo) Duster okazuje się być zerem. Wszyscy którzy chcą kupić Dustera w wersji z napędem na jedną oś powinni dobrze sie zastanowić, wyjazd na narty problem, podjazd pod górkę problem, jazda po zwyklej ulicy pod górkę przy opadach śniegu TRAGEDIA. W TYM SAMOCHODZIE NIE WYŁĄCZYSZ ESP. Nie ma opcji nawet w serwisie by wyłączyć. Każda próba wjechania pod wzniesienie po opadach sniegu, wjazd po trawie po deszczu kończy się w połowie wzniesienia. To moje pierwsze auto w którym nie można wyłączyć ESP. Gdy kupowałem Dustera 2 nawet nie wpadłem na to by to sprawdzić ponieważ było to dla mnie oczywiste że jest opcja jazdy bez ESP.
Jedynie wersje 4x4 mają opcje (klawisz) wyłączenia ESP
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie wrażenie bardzo pozytywne. Zobaczymy co będzie przy większym przebiegu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie lubi szybkiej zmiany biegów, szczególnie uciążliwe podczas próby szybkiego ruszania na światłach.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Dacia po pierwszym malowaniu. Odpryski lakieru na łączeniu tylnego zderzaka z karoserią.
Naprawa uznana zrobiona na gwarancji.
Komfort
4,0
Widoczność
OK
2,0
Ergonomia
Schowek pasażera w którym nic się nie mieści (długi i wąski) ciężko zamknąć pokrywe
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nie daje rady gdy jest powyżej 30 stopni ciepła
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
do 120kmh ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
za taką cenę ok
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10 tysiecy kilometrów i trzy wizyty w serwisie:
1- odpadajacy lakier na łączeniu zderzaka z karoserią
2- szarpiący silnik podczas pracy klimatyzacji
3- wymiana wentylatora nawiewu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
[l/100km]