Zamieniłem ośmioletnią Octavię 2,0 TDI na nowego Dustera. Octavia mimo małego przebiegu, generowała na krótkich trasach takie koszty napraw, że postanowiłem zmienić na benzynę. Przypadkiem trafiłem do salony Dacii, wsiadłem w 1,0 TCE, które okazało się przyjemnym autem. Używamy jej na jazdy krajówkami, niedalekie rozjazdy. To drugie auto w rodzinie, na dłuższe trasy jeździmy innym nowym autem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1,0 LPG, dookoła komina naprawdę daje radę. Lubię ten dźwięk . Do 100-110 jest wystarczająco dynamiczny, błyskawicznie się rozgrzewa. Jest subiektywnie szybszy od starego 1,6, którym miałem okazję się przejechać. Gaz działa niezauważalnie, przydałaby się większa butla LPG- jest miejsce. Ciekawostka, auto jest szybsze i dużo elastyczniejsze na LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna, dobrze zestopniowana. Nie mam porównania z innymi, jeżdżę na co dzień automatem.
5,0
Układ jezdny
Coś co mnie zaskoczyło pozytywnie. BMW, Skoda, w tych autach omijam/omijałem dziury w drodze. Dacia łyka wszystko, i sunie prosto. Zawieszenie sprężyste, jazda na wprost na nierównościach świetna.
3,0
Karoseria
Wygląd, sprawa gustu. Materiały twarde, ale nic nie trzeszczy. Mam blisko 190cm wzrostu i pozycja za kierownica mi średnio pasuje. Pedały blisko, kierownica daleko, jak w Renault, może trochę gorzej, dziwnie w każdym razie. Żona chwali pozycję. Lekko chodzi kierownica, co przy jazdach po mieście i nie uprawianiu sportu jest wskazane. Samochód bardzo zwrotny i z dobrą widocznością. kamera cofania średniej jakości, adekwatnej do ceny. Ale widziałem gorsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność Ok. Lubię pionowe szyby i lubię widzieć maskę. Duże lusterka, kamera.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok, poza pozycją za kierownicą. Auto wysokie z zewnątrz, niskie w środku jak osobówka. Wkurza trochę nisko umieszczona nawigacja, ale monitory ustawione wysoko weszły niedawno. Brakuje regulacji wycieraczek, lub automatycznych wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się błyskawicznie, chłodzi dobrze, w automacie chodzi średnio.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera ok, z tyłu dla dzieci lub mniejszych ludzi. Podłokietnik z przodu kiepski, z tyłu brak.
4,0
Wyciszenie
Do 110 ok, później przeszkadza wiatr. Zresztą powyżej 110 i tak auto przestaje być dynamiczne - opory.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu nie ma sobie równych. Niska cena zakupu, chyba, że ktoś woli pięcioletniego Hyundaia, albo Kia. Ja wolę mieć nowe auto. Spalanie niskie, przez pierwszych pięć lat zero kosztów poza oponami. 3 lata gwarancji i 5 lat serwisu w promocyjnej cenie. W BMW kosztowało to 7 tys, w Dacii chyba 2090zl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie do pobicia. Wersja Prestige w cenie Fabi ze słabszym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, pierwsze 3 tys, ale jakby coś wyskoczyło- robię tylko telefon na assistance. Nic mnie nie kosztuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic i z opinii, raczej nie ma się czego spodziewać. Zresztą na gwarancji mnie to nie interesuje,. Nie wiem, czy pojeżdżę więcej niż 3 lata.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
[l/100km]