Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV Facelifting

Jakoob, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 Blue dCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Dacia Duster II SUV Facelifting 1.5 Blue dCi 115KM 85kW od 2021 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4x4 - mistrzostwo świata. Za tą cenę? Nikt w tego nie da.
Zawieszenie : Komfortowe i wszechstronne
Inne : Dzielność terenowa - w las i na budowę jest doskonały
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce mocno przeciętne
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów, porażka.
4,0
Całokształt
Samochód służbowo/prywatny. Używany wszędzie - w terenie, w mieście i na trasie. Po 4 latach spędzonych w kabinie mogę powiedzieć, że to dobry wóz, pod warunkiem że traktujesz go jako środek dojazdu z punktu A do B i jazdy w terenie, do czego bardzo dobrze się nadaje. Nigdy się nie popsuł na drodze, mimo tego wymagał kilku napraw.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest w zupełności wystarczający do poruszania się zgodnie z normami prędkości w kraju. Dość elastyczny, najlepiej jedzie się setką - jest to złoty środek między hałasem i spalaniem. Jedziesz 70? Spali poniżej 4l/100 km. Jedziesz 140 z włączonym tempomatem? Ponad 10l/100. System start/stop w Daci działa naprawdę dużo lepiej jak w innych markach, w szczególności w Skodzie.
2,0
Skrzynia biegów
Katastrofa. Haczące biegi potrafią nawet najbardziej opanowanego czlowieka wyprowadzić z równowagi. Zestopniowanie dziwne - ruszasz z dwójki, bo jedynka ma tak krótkie przełożenie, że sprawdza się tylko w terenie. Praktycznie z 6 biegów ma się do dyspozycji 5. Mało precyzyjna i pracuję ze sporym oporem.
5,0
Układ jezdny
Jak to w terenowym SUVie - buja podczas jazdy ale jest komfortowo. W terenie dzielnie sobie radzi, nawet na standardowych oponach - miałem potrzebę przeciągnąć przez las, w błocie i deszczu, przyczepę o masie około tony (z ładunkiem) i Dacia na oponach zimowych poradziła sobie z błotem bez najmniejszego problemu, zarówno z górki jak i pod górkę. Nie spodziewałem się że blokada napędu tak diametralnie potrafi zmienić ten samochód - naprawdę mogę go polecić jako auto w lekki i średni teren!
3,0
Karoseria
Fabryczne uszczelki wycierają lakier na drzwiach- niestety ale to potwierdzony przypadek we wszystkich Dusterach z tego okresu produkcji, które były w firmie. Sam lakier najgorszy nie był, korozja poza wytartymi elementami się nie pojawiła nigdzie więc zabezpieczona jest całkiem całkiem, biorąc pod uwagę to że samochód jeździł po lasach i budowach.
Komfort
4,0
Widoczność
Ani źle ani dobrze. Co trzeba to widać ale nie jest to jakiś nie wiadomo jak przeszklony samochód. Duże lusterka dużo dają.
3,0
Ergonomia
I tu jest kłopot - fotele nadają się na krótkie trasy, tak do 2-3 godzin jazdy maksymalnie. Jak już trzeba jechać dalej to trzeba robić częste przerwy bo tyłek i kręgosłup wysiada. Ogólnie rozmieszczenie przycisków na desce rozdzielczej w porządku poza umiejscowieniem tempomatu i ogranicznika prędkości w tunelu, koło pokrętła od ustawiania napędu. Naprawdę dziwna lokalizacja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy - latem chłodzi a zimą grzeje. Pod koniec eksploatacji, przy dużych upałach jednak już klima mocniej działała przy wyższych obrotach.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno - 4 osoby się już gniotą, bagażnik niesamowicie nieforemny: szerokość ok, bardzo głęboki ale jednocześnie wysoko umieszczona podłoga sprawia, że 4 średnie walizki już mają problem się zmieścić. W wersji 2WD jest głębszy, więc problem znika.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h nie jest źle. Powyżej 100 jest szumnie i głośno. Słychać pracę zawieszenia i silnika a to przy dłuższej jeździe przeszkadza i to bardzo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co prawda płaciła firma, ale jak pytałem o ceny części to nie było dramatu. W końcu to Renault poprzednich generacji więc części jest mnóstwo i są tanie w porównaniu do innych marek. Spalanie średnio kolo 6 litrów więc też nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie znajdziecie żadnego innego pojazdu, który ma tak dużą dzielność terenową. Jest to pojazd wszechstronny i uniwersalny - po cioraniu w błocie jedziesz na myjnię i posprzątanym pojazdem nie jest wstyd pokazać się w miejscu publicznym. Posiada co potrzeba i absolutnie nic ponad to. Jakość? Plastiki lepszej jakości jak Skoda Fabia, jest ich mniej przez co o dziwo pojazd nie skrzypi w środku. Jedyna wada jest taka, że złamał się fotel kierowcy, ale to ponoć przypadłość tego auta i kierowców od wagi średniej w górę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma swoje wady i przypadłości, ale nigdy nic się nagle nie zepsuło, czy to żarówka czy to coś innego. Jest wytrzymały, nawet mocno użytkowany w terenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz samochód odjechał na lawecie z parkingu, z mojej winy - wiatrak od wentylatora oblepił się błotem i powyżej 20 stopni wentylator pracował non stop podczas jazdy i silnik potrafił chłodzić 2 godziny po wyłączeniu pojazdu. Wykończyłem doszczętnie akumulator i wentylator chłodnicy - po wymianie działał jak nowy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Blue dCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster II SUV Facelifting