Po pół roku użytkowania oceniam bardzo pozytywnie. Na plus układ jezdny i płynność jazdy, a także dynamika silnika współpracującego z automatyczną skrzynią biegów. Powoduje, że każdy wyjazd jest przyjemnością. Elektronika działa bez zarzutu - wyświetlacz dotykowy na stałe połączony z Iphone'm obsługuje potrzebne w podróży aplikacje: mapy, radia internetowe, czytniki książek i podcasty. Ekran dzielony. Duże koła i prześwit pozwalają na luz nie tylko na krawężnikach w mieście, ale również przy zjeżdżaniu na pobocze z dróg niżej kategorii o wysokich krawędziach, no i oczywiście w terenie na drogach nieutwardzonych. W polskich warunkach idealnie. Co do minusów to drobiazgi znane użytkownikom Dacii Duster II - słaba jakość klamek, słaba jakość tylnych drzwi i siedzeń oraz ogólnie mało finezji w wykończeniu wnętrza pojazdu. Mimo to wyposażenie wersji Journey w pewnej mierze równoważy te mankamenty. Wymienić można choćby przycisk wyłączający start/stop oraz klimatyzacji pod ręką (nie w panelu), a także czujniki deszczu, świateł mijania oraz martwego pola w lusterkach. Podsumowując jestem zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, sprawia wrażenie większej mocy niż 150KM
4,0
Skrzynia biegów
Działa płynnie, ale wyczuwalne lekkie stukanie przy hamowaniu/redukcji.
5,0
Układ jezdny
Doskonały
5,0
Karoseria
Bez zarzutu
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Mankamentem mogą być cofnięte przyciski opuszczania szyb bocznych, ale używa się tego rzadko
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie i klimatyzacja OK. Odparowanie przedniej szyby trwa dłużej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu mało miejsca dla osób od 180 cm
4,0
Wyciszenie
Standardowo, nie odbiega od innych aut z tej półki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to w granicach 6-6,5 l/100km, przy średniodynamicznej jeździe, w tym w mieście ok. 40%, drogi krajowe i wojewódzkie - 30%, autostrady i drogi ekspresowe też ok. 30%.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie wersji Journey jest już dość bogate. Dodając do tego parę niewątpliwych zalet Dustera to na polskim rynku w tej cenie (ok. 105 tys. zł) nic nie ma, chyba że produkcje z Chin.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 150KM 110kW
[l/100km]