Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV Facelifting

Dusterofan, 2 lata temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ledowe światła mijania - widoczność wymiata w stosunku do poprzednich tradycyjnych.
Silnik : Trochę nerwowy, ale dynamika zauważalnie lepsza niż poprzedniego 1,6 LPG.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : W sumie poza nawigacją, z której i tak nie zamierzałem specjalnie korzystać (wolę Google Maps) to nie było uciążliwych usterek.
4,0
Całokształt
Bardzo udany samochód. Niezłe wyposażenie wersji Prestige. Nie sprawia wrażenia budżetowego. To mój drugi Duster. Wcześniejszy to Comfort z 2019 r. z silnikiem 1,6 LPG i zapewne nie ostatni. Poprawiona dynamika, przy zachowaniu komfortowego zawieszenia plus wysoki prześwit i modna sylwetka sprawia, że bardzo polubiłem Dustera. Szkoda, że zaliczył drobne wpadki, np. fatalnie działająca fabryczna nawigacja, która wiesza się w przypadkowych momentach (czasem już po kilku minutach) przez co można przegapić np. skręt lub zjazd z autostrady, zanim kierowca zorientuje się, że obraz na ekranie jest wciąż ten sam. Wgranie softu od nowa w serwisie nie rozwiązało problemu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezła dynamika. Lepsza niż w poprzednio posiadanym wolnossącym 1,6. Łatwo wkręca się na obroty, ale praca jest jakby nieco nerwowa. Trochę brakuje płynności.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna praca, dobre zestrojenie. Pozwala na jazdę z prędkością autostradową bez przekraczania 3 tys. obrotów.
5,0
Układ jezdny
Stosunkowo miękkie zawieszenie, takie jak lubię. Płynnie i komfortowo wybiera nierówności. Progi zwalniające przeskakuje łagodnie.
5,0
Karoseria
Za krótko by oceniać odporność na korozję. Wizualnie bardzo mi się podoba, choć to akurat kwestia gustu, a nie wymierna cecha. Blach wydaje się dość cienka, ale nie zauważyłem, żeby to był problem.
Komfort
4,0
Widoczność
Z uwagi na wysoko poprowadzoną linię boczną oraz mocno pochyloną przednią szybę w pierwszej chwili wydaje się, że widoczność jest ograniczona. Tak jednak nie jest, choć masywne słupki przednie rzeczywiście wymagają nieco przyzwyczajenia. Lubię widoczność do przodu jaką daje podniesienie fotela do maksimum. Widoczność w tył istotnie poprawia niezła kamera cofania z liniami pomocniczymi. Wielki plus za świetne ledowe światła mijania. Przy takiej widoczności nie potrzebuję niemal świateł drogowych (może dlatego, że te są już zwykłe, a nie led).
4,0
Ergonomia
Wielofunkcyjna kierownica z nowym układem włączników jest wygodna w użyciu. Plusem jest przeniesienie na kierownicę włącznika tempomatu i ogranicznika prędkości, który w wersji przedliftowej był w okolicach hamulca ręcznego. Dobry dostęp do sterowania nawiewami i klimatyzacją. Dodawany w wersji Prestige podłokietnik zintegrowany z konsolą środkową budzi jednak zastrzeżenia. Mimo regulacji wzdłużnej, przy ustawieniu fotela dla kierowcy o wzroście około 171 cm i podniesieniu fotela do maksimum (plus za regulację wysokości fotela kierowcy) zostaje poza zasięgiem łokcia i na dobrą sprawę pełni rolę jedynie schowka. W poprzednim Dusterze miałem podłokietnik montowany do oparcia fotela, więc był w tej samej pozycji bez względu na ustawiania fotela kierowcy. Fotele wygodne, choć chyba nieco twardsze niż w wersji przedliftowej. Trochę szkoda, że zagłówki reguluje się tylko na wysokość, bez możliwości regulacji nachylenia. Przydatny schowek (szuflada) pod fotelem pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa zimą, co pewnie jest zasługą niedużego silnika, a klimatyzacja działa wydajnie. Jest jednak pewien minus, a mianowicie brak nawiewów dla drugie rzędu siedzeń (w nowym Joggerze są pod siedzeniami przednich foteli). Skutek tego jest taki, że kiedy miałem okazję jechać w dłuższej trasie jak pasażer za fotelem kierowcy w porze zimowej, przy kilkustopniowym mrozie, miałem przemarznięte stopy mimo, że ogólnie w samochodzie temperatura była ok. Ogrzewanie drugiego rzędu jedynie nawiewami z deski rozdzielczej powoduje istotne różnice temperatur na wysokości nóg i głowy. Z przodu nawiewy przy nogach dają radę. Mam też wrażenie, że automatyczna klimatyzacja nigdy nie schodzi poniżej drugiego biegu wentylatora przez co nadmuch jest nieco głośniejszy (choć nie uciążliwy). Przydałaby się jakaś regulacja mocy podgrzewania foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy średniego wzrostu przestrzeń jest więcej niż wystarczająca. Także dla pasażerów w drugim rzędzie. Spory zakres regulacji fotela kierowcy pomaga dopasować przestrzeń do preferencji kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, jeszcze lepsze niż w wersji przedliftowej. Odgłosy silnika wyraźnie cichsze niż np. w Sandero z tym samym silnikiem, w którym w czasie jazdy próbnej, przy mocniejszym dodaniu gazu charakterystyczny terkot trzycylindrówki był wyraźniejszy. Szkoda, że nadkola to znów praktycznie goła blacha. Gdyby wyciszyć wnęki kół (choćby plastikowymi nadkolami) byłoby lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do kosztów utrzymania, to w moim przypadku tylko kwestia paliwa. Dzięki przedłużeniu gwarancji umową Easy Service przeglądy gwarancyjne są darmowe, zarówno w zakresie robocizny jak i materiałów wynikających z harmonogramu przeglądów (oleje, filtry itp.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze uważałem Dustery (to mój drugi) za samochody o świetnym współczynniku jakości do ceny. Cena niestety stale rośnie, ale kto porówna Dustera I generacji, czy choćby nawet generację II przed liftem zauważy, że nie bierze się to z niczego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wspomniana wcześniej fabryczna nawigacja, która "zamraża" się i zawiesza niekiedy już po kilku minutach jazdy. Na szczęście dzięki replikacji ekranu smartfona przez Android Auto można korzystać z nawigacji Google Maps na dużym ekranie samochodu. Miałem też przypadek taki, że przez kilka dni, przy mocniejszym dodaniu gazu (konieczność dynamicznego włączenia się do ruchu) silnik szarpnął i przełączał się na benzynę tak jakby nagle gaz się skończył (choć tak nie było) po czym po około 1-2 km wracał do jazdy na gazie i przy przy równej jeździe zachowywał się normalnie, do czasu kolejnego mocniejszego naciśnięcia gazu, gdzie sytuacja się powtarzała. Serwis nie był stanie nic zrobić, bo w czasie jazdy testowej ponoć problem nie wystąpił (mnie się to przydarzyło około 5 razy), a w logach systemu nie odłożył się żaden błąd. Później wszystko wróciło do normy, więc może to była kwestia paliwa i jakiegoś zanieczyszczenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIe było poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,1
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV Facelifting