To auto jest tanie i to widać i czuć. Chociaż płacąc blisko 80 tysięcy za wersję prestige, oczekiwania były większe. Po 10 tysiącach wiele mankamentów można już wskazać.
Wrażenia
2,0
Silnik
1.0 w dużym aucie o kiepskiej aerodynamice po prostu się nie sprawdza. OK, w mieście wystarczy. Ale w trasie brak dynamiki i elastyczności daje się we znaki. 2 dorosłe osoby i bagaż na kilka dni dają się we znaki wysilonej małej jednostce.
Zdecydowanie lepszym silnikiem jest fordowski ecoboost.
Fabryczna instalacja LPG zasłużyła na dodatkową gwiazdkę.
3,0
Skrzynia biegów
Działa. I to jedyne co można o niej powiedzieć. Nie porywa szybkością działania, a drążek w czasie przyspieszania delikatnie drży, co jest dość irytujące.
2,0
Układ jezdny
Jak w aucie sprzed kilkunastu lat. Nie ma za bardzo na co narzekać, ale producent mógłby się postarać o coś lepszego.
Nie, nie wjedzie w teren. Szutrowa droga to maksimum dla tego auta.
3,0
Karoseria
Jest. Wygląda dziwnie. Przód zgrabny, dość nowoczesny. Tył doklejono z jakiegoś zapomnianego konceptu Dacii z dwudziestego wieku. Fajny pomarańczowy kolor.
Komfort
2,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobra. Do tyłu marna. Całe szczęście jest kamera cofania, więc trochę to pomoże.
3,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaić. Nie jest źle, ale za mało na 4. Trzeba się upewnić, że sięga się właściwe pokrętło. Środkowy wyświetlacz jest do kitu. Jak tani tablet z Chin.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Astmatyk dmucha przez nawiawy. W opcji ogrzewane tylko fotele, na dodatek w starym Transicie. Przydałaby się ogrzewana kierownica i szyba.
Pasażerowie z tyłku nie znają pojęcia wentylacji i ogrzewania podróżując Dusterem.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie dla osób powyżej 185 cm wzrostu. Głową podpieram dach samochodu. Mam 189 cm wzrostu. Za mną usiądzie jedynie dziecko. Fotele z przodu męczą na długich dystansach.
1,0
Wyciszenie
Totalnie brak wyciszenia. Powyżej 110 km/h szum powietrza zagłusza wszystko. Silnik klekocze niemiłosiernie. Inne znane mi jednostki trzycylindrowe są znacznie cichsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No jest tanio. Ale kosztem dynamiki, elastyczności i przyjemności z jazdy. Poniżej 20 zł za 100 kilometrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być taniej, albo lepiej i bardziej komfortowo. To wciąż najtańszy SUV, ale wyposażona wersja prestige zbliża się już do 80 tysięcy. To dużo jak na to, co oferuje Duster.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co, nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co, nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
[l/100km]