Przeniesienie napędu
: W mieście radzi sobie w każdych warunkach dzięki wysokiemu zawieszeniu i wyborowi napędu 2x auto 4x4
5,0
Całokształt
Mnie interesowało auto z wysokim zawieszeniem i napędem 4x4 dla lepszej trakcji w zimie i w deszczu oraz większego bezpieczeńśtwa przy możliwie najniższym zuzyciu paliwa i Duster wg mnie to spełnia na 5. Karoseria budzi duże zainteresowanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Idealne byłoby 140- 160 KM a tak niestety zrywności brak co nie przeszkadza użytkowaniu nastawionemu na oszczędną eksploatację auta.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarza się że czasami haczy, ale być może to przyzwyczajenie do skrzyni 5-biegowej.
W 6-biegowej skrzyni Dastera na płaskim terenie i z górki ruszam na 2 biegu, przy 30-40 km/h mam załączony 5 bieg a przy 50-60 km/h jadę już na 6.
5,0
Układ jezdny
Samochód jest wyczuwalny na zakrętach (ESP) i prowadzi się dobrze. Dobrze wybiera nierówności terenu. Świetnie najeżdża na wysokie krawężniki.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą i widoczność do przodu doskonała. W porównaniou do innych SUV (Kuga, Yeti, ASX) pod względem widoczności Duster króluje
2,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia do położenia na konsoli środkowej przycisków elektrycznego otwierania szyb przednich i tylnych i lusterek pod hamulcem ręcznym. Kiepskie są kratki nawiewu. Niewidoczne jest pokrętło ustawiń światła. Ciężko zasuwa się zagłówki. Nachylenie konsoli do wewnątrz kabiny powoduje ograniczoną widoczność dolnych oznaczeń przy regulatorze nawiewu. Brak choć jeszcze jednego schowka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu. Brakuje mi podgrzewanej przedniej szyby (w zimie po przejechaniu 200 m pełna widoczność). Irytująkiepskie kratki nawiewu przez które trzeba trochę się nakręcić aby uzyskać właściwy kierunek strumienia powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując inne SUV tych rozmiarów Dacia jest w czołówce pod tym względem. Natomiast bagażnik dla wersji 4x4 na długość 1 m jest OK natomiast wysokość przestrzeni bagażowej jest mizerna (brakuje gdzieś tak z 15-20 cm) z tego względu że pod deską podłogową bagażnika znajduje się koło zapasowe.
2,0
Wyciszenie
Już przy 80-90 km/h odczuwa się dyskomfort przy słuchaniu radia przez hałas silnika i owiew powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Latem w trasie przy 60-80 km spala od 4,3 l/100 km do 4,7 l/100 km; przy 90-100 km/h spala 5,3 l.
Latem w mieście maxymalnie było 7,3 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywałem ASX, Yeti, Kuge. Duster za 73000 zł na alufelgach (w cenie komplet kół zimowych) wygrał cenowo przy podobnym wyposażeniu i jak na razie wydaje się autem nioezawodnym. Zakup fabrycznego radia jest nieopłacalny i jest ono kiepskie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden incydent - raz zdarzyło się że zapaliły się niespodziewanie kontrolki awarii, ale po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika wszystko powróciło do normy.
Szczeliny gumy od elektrycznie odsuwanych szyb zapychają się brudem.
Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki pali się światło w bagażniku- dopiero po zamknięciu auta gaśnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
[l/100km]