Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV

majcher, 13 lat temu
Silnik 1.5 dCi 107KM 79kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV 1.5 dCi 107KM 79kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samo auto wydaje się bardzo OK. Natomiast cala otoczka związana z jego kupnem w firmie Renault Retail Group to pelna katastrofa. Kupilbym jeszcze raz, ale u zupelnie innego dealera.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo wolno się rozgrzewa, żeby osiągnął właściwa temperaturę, zimą trzeba przejechać minimum ze 30 km i to z dość dużą prędkością obrotową; jeśli się jeździ w mieście albo na krótkich trasach i biegach 2-5 (odpowiednik 1-4 w innych samochodach)to w ogóle jest problem, żeby silnik osiągnąl wlaściwą temperaturę pracy. Jazda na zimnym silniku jest taka sobie; natomiast po rozgrzaniu jest bardzo super. Elastyczność jest bardzo dobra.
3,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić do tej skrzyni bo jest inna niż w większości pojazdów. Jedynka jest zamiennikiem reduktora biegów i używa się jej raczej wyjątkowo. Na codzień operuje się biegami 2-6 Dalbym ocenę dobrą, ale u mnie wyraźnie haczy przy wrzucaniu 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
fajnie, ale lock 4x4 tylko poza obszarem drogi; w wyjątkowych sytuacjach i na krótko, a jak się chce na stale pojeździć z napędem na 4 to układ po jakimś czasie odmawia współpracy; wyskakuje usterka elektroniczna i przełącza na dwa. Poza tym, w trybie "auto" nie sygnalizuje kiedy się włącza napęd na 4 (mam wrażenie że w ogóle się nie włącza). Krótko mówiąc, jak ktoś lubi konkretnie pojeździć 4x4 to raczej nie ten pojazd.
Komfort
4,0
Widoczność
przód bardzo dobrze; tyl przeiętnie, czujnik parkowania bardzo przydatny.
4,0
Ergonomia
denerwujące umieszczenie przycisków do elektrycznego otwierania szyb (szczególnie tylnych); niezbyt dobrze przemyślane tryby pracy wycieraczek; wkurzający patent do zakrywania przestrzeni bagażowej (zamiast rolety, materiał rozpięty na 2 patykach). Reszta jest moim zdaniem w porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla, bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca; jak na segment malych suvów wręcz bardzo dużo.
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle, choć wiadomo, że diesel nie będzie idealnie wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma jakiejś rewelaji ale ale jest OK (tak jak się spodziewałem).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za inny pojazd o zbliżonych parametrach trzeba zapalacić 20-30 tys, więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie zepsuło. Denerwować mogą slabo dopasowane uszczelki szyb; nie zatrzymują wody, ktora splywa do wnętrza drzwi. Przez to nie można też oczyścić zaparowanej szyby przez jej otwarcie i zamknięcie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic się nie zepsuło ale nie wiem co będzie dalej ponieważ mój pojazd jest wyposażony w filtr cząstek stałych. Przy okazji ostrzegam wszystkich przed firmą Renault Retail Group Sp. z.oo (W-wa Al. Jerozolimskie) gdzie obiecywano mi model bez filtra, a sprzedano z filtrem. Jeśli w ogóle robić z nimi interesy - bezwzględnie wszystko na piśmie. Potem odwracają kota ogonem i klient jest bez szans. Poza tym mają katastrofalny stosunek do klienta; jeśli klient nie jest potulny jak baranek, od razu kwalifikują go jako "roszczeniowca". A usta mają pelne frazesów o satysfakcji klienta, etc. Czyste pustoslowie w ich przypadku.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV 1.5 dCi 107KM 79kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV