Auto ogólnie warte polecenia ale nie z silnikiem 1.6 16V, który jest bardzo słaby i źle się spisuje w takim dużym aucie, spalając przy tym spore ilości paliwa.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 1.6 16v to największa wada Dustera, która spowodowała, że musiałem go szybko sprzedać. Silnik powyżej 110km/h staje się głośny i nie chce przyspieszać, jazda powyżej 140km/h jest właściwie nierealna, również wyprzedzanie powyżej 110km/h jest bardzo niebezpiecznym manewrem. Całość okupiona bardzo wysokim zużyciem paliwa (ok. 10 litrów), dla porównania inne suvy z tego rozmiaru z silnikami benzyna 2.0 palą poniżej 8 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów OK, chociaż jedynka w wersji 4x4 bardzo krótka i wymagająca przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się stabilnie, aczkolwiek zawieszenie dość słabo wybiera nierówności, jest twarde.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w wersji 1.6 16V pomimo niskiej ceny zakupu jest drogie w używaniu ze względu na wysokie zużycie paliwa. Lepszym wyborem jest diesel 1.5, który co prawda jest droższy ale da znacznie więcej przyjemności z jazdy i spali mniej/
3,0
Stosunek jakość/cena
Podstawowa wersja jest bardzo tania ale w pełni skonfigurowany Duster 4x4 kosztuje już sporo i nie jest wart zakupu. Najrozsądniej kupić jakieś demo lub używanego, chociaż używany Duster jest niewiele tańszy od lepiej wyposażonej konkurencji (Qashqai)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]