Przeniesienie napędu
: Krótka jedynka i 4x4 - rewelacja, do tego można normalnie śmigać autostradą co w prawdziwych terenówkach jest lekko mówiąc trudne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: mastyki - ale robią to na gwarancji bez marudzenia i jest ok.
5,0
Całokształt
To auto daje mi najwięcej przyjemności ze wszytkich jakimi dotychczas jeździłem. Super jest to, że jeźdżę zarówno na trasach jak i w średnio trudnym terenie - gdzie osobówką po mokrym błocie pod górę się nie dojedzie, cięzko podejść a Daćka jedzie bez problemu. Do tego duuuuży bagażnik i bardzo komfortowe fotele (jak to w Renault). Jestem bardzo zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pochwalam elastyczność, która w połączeniu z krótką jedynką sprawia, że na 2200 rpm można się drapać prawie jak z reduktorem - nie brakuje mocy pod górę pod którą osobówka z normalną skrzynią potrzebuje 4 tyś - czyli dużej prędkości co po wertepach niszczyłoby auto. Silnik oczywiści mógłby być mocniejszy na autostradę ale do 160 km/h nie ma kompleksów. Za to jest oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Oczywiście trzeba się przyzwyczaić, że jeździmy mniej więcej bieg niżej - tzn. w normalnej skrzyni zakręt wolny na 2 a tu na 3 itd.ale do tego auta idealna. Świetna jest która 1 która sprawdza się w błotnistych podjazdach jak reduktor. Skrzynia bardzo precyzyjna, lekko pracuje. Super.
5,0
Układ jezdny
Auto miękko zestrojone ale na zakrętach trzyma się super. Lubię szybką jazdę a widzę, że osobówki są bardziej wstrzemięźliwe na zakretach. Jednocześnie bdb w terenie. Prześwit 35 to genialna sprawa nawet na codzień (krawężniki, objazdy korków wertepami - super).55 tyś.i bez awarii na razie.No i duży skok sprężyn - całkiem inna jazda po dziurach (jak czasem przesiadam się do osobówki to trudno mi się przyzwyczaić do tak ostrożnej i wolnej jazdy).
Komfort
5,0
Widoczność
Duster jest mocno przeszklony - no i na większość aut patrzymy z góry. Nie mam uwag.
5,0
Ergonomia
Olbrzymi bagażnik i bardzo ustawny.Po rozłożeniu siedzeń to samochód dostawczy. Rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag.Cicho i skutecznie grzeje i chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronne auto (i komfortowe zawieszenie).
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze ale powiedzmy, że jak na benzynowy silnik mogłoby być ciszej. Nie trzeba zgłaśniać radia przy przyspieszaniu;). Lekki szum słychać powyżej 130 km/h - ale za to są mocne relingi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Super. Gwarancja super. Nic istotnego się nie dzieje ale serwis Renault pozytywnie zaskakuje jak coś trzeba. Auto uważam za bardzo ekonomiczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena za nowy/prawie nowy SUV 4x4 z blokadą mechanizmu różnicowego mówi sama za siebie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powiem tak - Dacia Duster to super auto ale trzeba kupować serwisowane egzemplarze. Samochód jest dobry ale produkcja jest rumuńska. Luźny fotel kierowcy, brak śruby poduszki silnika, parująca lampa przeciwmgielna,słabej jakości oryginalne mastyki- wszystko zrobiono na gwarancji bez marudzenia. Poza tym ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]