Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV

fooxtom, 12 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo sprawny i skuteczny układ hamulcowy.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Poza spalaniem i nadmiernym hałasem powyżej 100 km/h nie mam zastrzeżeń. Ogólnie więc 4,5.
4,0
Skrzynia biegów
Niby 6 biegów, ale właściwie nie wiem po co 1. No tak do jazdy w terenie, i ruszania pod górkę - jak piszą w instrukcji. Niestety i tak zbyt często trzeba sięgać do lewarka żeby zmieniać biegi. Poza tym ciasna zabudowa wnętrza + podłokietnik utrudniają sprawna zmianę biegów
5,0
Układ jezdny
Doskonale tłumi nierówności. Biorąc pod uwagę, że żaden SUV nie jest królem zakrętów to można mu wystawić wysoką notę.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie najlepiej - niby wszytko widać, a jednak: - nachylanie szyby przedniej i linia dachu i mój wzrost sprawiają że czasem mam problemy z obserwacją świateł zawieszonych nad jezdnią - szeroki słupek przedni ogranicza nieco widoczność przy skrętach (ale to chyba naturalna przypadłość SUV-ów) - małe lusterka zewnętrzne zapewniają dość duży obszar martwej strefy i już kilkakrotnie zdarzyło mi się być obtrąbionym - jazda do tyłu to istna makabra - rozbudowane tylne błotniki sprawiają wrażenie że zaraz gdzieś zahaczę. W znacznie większym Hyundai Santa Fe było o niebo lepiej. Zaczynam się zastanawiać nad czujnikami cofania.
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń, ale do ideału też daleko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tragicznie jeśli chodzi o nawiew. Często żeby wysuszyć szyby trzeba załączyć klimę (chwała Bogu że jest)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując do SUV-w (np. Hyundai Santa Fe) - to makabra. Ale w porównaniu do klasy kompaktowej bardzo przyzwoicie.
3,0
Wyciszenie
Oszczędność musiała gdzieś znaleźć swoje odbicie i padło na wyciszenie wnętrza. Hałas powyżej 3000 rpm (110 km/h)powoduje że jazda tym samochodem wymaga odrobiny samozaparcia i zwiększenia głośności radia. Podobnie jazda w deszczu. Dudniące krople mogą przystroić o rozstrój nerwowy i modlitwę o jazdę w tunelu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza zużyciem paliwa w mieście ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie ma z czym porównywać. Używane oferują co prawda wyższy komfort, ale koszty serwisu i niezawodność powoduję że trudno znaleźć godnego rywala
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma chwilę obecną brak jakikolwiek usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV