Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV

grzegzal@poczta.onet.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Gdy chciałem pierwszy raz obejrzeć auto \"na żywo\" przechodząc koło małego salonu, zajrzałem przez okno wystawowe. Gdy nie zobaczyłem w nim tego modelu wszedłem do środka. Na moje pytanie o nowego Dustera sprzedawca zdziwiony wskazał mi drzwi i powiedział, że jeden egzeplarz stoi niedaleko wejścia. Rzeczywiście samochód zaskoczył mnie dość sporymi gabarytami i swoją mimo wszystko zgrabną i wyważoną sylwetką(choć wcześniej widziałem na zdjęciach).
4,0
Całokształt
4+++
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Biegi (w tym także wsteczny) wchodzą b. płynnie, szkoda, że nie ma 6.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie się prowadzi zarówno po asfalcie, jak i po drogach nieutwardzonych i krętych, nie odczuwa się nadmiernego bujania; duży prześwit, zabezpieczenie płytą od spodu - rewelacja,wysoko oceniam pracę układu hamulcowego (charakterystyka i skuteczność). Z moich obserwacji Dustera w wersji z napędem na dwie osie wynika, że w trudnym terenie potrafi pokazać pazurki.
Komfort
3,0
Widoczność
W przód b. dobra, na boki i do tyłu standard, po skosie do tyłu trzeba uważać za dwóch; zakres ustawienia prawego lusterka wystarczający natomiast zakres lewego przesunięty zbytnio do prawej strony - widać boczne drzwi(nie wiem, czy można fabryczne ustawienie zmienić, tzn. odchylić lustro na zewnątrz?).
4,0
Ergonomia
Przy odpowiednim ustawieniu fotela (regulacja wysokości siedziska w opcji) wszystkie wskaźniki widoczne, informacja na pokładowym wyświetlaczu nader skromna, brakuje mi odczytu temperatury wewnątrz i na zewnątrz, brak wyświetlania danych, np. zegara przy wyłączonej stacyjce (denerwuje). Przydałaby się jakaś skromna regulacja częstotliwości pracy wycieraczek (nastawa innych progów niż fabryczne); Sygnalizacja niewyłączonych świateł i jej głośność ok. natomiast sygnalizacja niezapiętych pasów nie do zniesienia - przy otwartym oknie przechodnie mogą pomyśleć, że kierowca ucieka kradzionym samochodem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie przestrzeni i skuteczne usuwanie pary z szyb w okresie wiosennym i jesiennym, myślę że zimą też nie powinno być z tym najmniejszych problemów, nie mam niestety klimy (w promocji przy zakupie auta naprawdę tania, potem koszt jej założenie przekreśla sens instalacji).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie oceniam na dobrze+, z przodu dużo miejsca, z tyłu pasażerowie dotąd też nie mieli powodów do narzekań dużo miejsca nad głową, Przy wysiadaniu zaskakuje wysokość, z której trzeba się ewakuować - niższe osoby po prost zeskakują.(teraz w astrze czuję się jakbym siedział na podłodze).
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza mogłoby być zdecydowanie lepsze, choć nie jest ztym aż tak źle. Myślę, że producent mógłby dać nieco grubszą podsufitkę i trochę materiału na boczne drzwi, a komfort znacznie by się poprawił; do 90km/h hałas (od silnika) przeciętny, 90-100km/h nieco wzrasta, po czym w zakresie 100-130km/h przybiera zdecydowanie przyjemniejszą barwę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia na odcinku mieszanym 700 km z przewagą spokojnej jazdy szosowej (550km) reszta przez wsie i w miasteczkach - 7,4/100. (silnik 1.6) Do testu miejskiego dopiero muszę się zmobilizować gromadząc wytarczającą liczbę paragonów ze stacji benzynowych (chcę testować na odcinku 1000km) Myślę, że sam silnik (1.6,benzyna) mógłby być bardziej nowoczesny (sama marka nie wystarczy), nakierowany na zminimalizowanie zużycia paliwa - Boję się, że mimo zachowania wskazówek ekonomicznej jazdy, spalanie może przekroczyć moje oczekiwania. Zobaczymy!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 39,9 tyś(2010) otrzymujemy wersję naprawdę ubogą, a dokładanie opcji powoduje szybkie windowanie ceny w górę. (nawet dzielona kanapa i szyby przednie el. są u innych w standarcie). No ale coś za coś.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety wyszła jedna usterka, które serwis póki co nie usunął(jedna wizyta). Usterka polega na tym, że raz na dziesięć przypadków po odpaleniu silnika obroty wzrastają do poziomu 1800-2000 i utrzymują się pomimo wrzucenia na luz. Czasami kilkukrotne przygazowanie usuwa tę dolegliwość a czasem trzeba odpalić na nowo i wszystko jest dalej ok.; w czasie jazdy to się nie zdarza.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,50 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV