Karoseria
: Bardzo ładny, umiarkowanie drapieżny design
4,0
Całokształt
Dałbym od siebie 4,75:
Auto jest pakowne, dobrze się prowadzi.
Plus za asystenta nagłego hamowania. Przydał się.
Ergonomia na przyzwoitym poziomie.
Co można byłoby dołożyć:
-regulacja lędźwiowa fotela kierowcy
-kurtyny powietrzne
-ciut mocniejszy silnik (i oszczędniejszy silnik), ze skrzynią 6-biegową w wersji 4x2
Poza tym po fajne auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Autko de facto na dotarciu, przebieg niecałe 2500km,
Silnik b. elastyczny. Wyraźnie cichnie wraz z przebiegiem, dynamika jeszcze wzrasta, a spalanie spada Pierwsza szczegółowa ocena będzie możliwa po jakichś 4...4,5 km
Moi zdaniem przydałby się w ofercie jeszcze jakiś benzyniak 120 km i diesel 130 KM
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie dwa pierwsze biegi, między dwójką a trójką lekko haczy, ale kultura pracy skrzyni poprawia się z przebiegiem.
Wsteczny wchodzi bez problemów.
Przydałaby się szóstka w także w wersji 4x2, bo piątka jest b. długa, da się na niej jechać nawet przy 50 km/h (po płaskim) przy ok 1500 obr/min.
Na bieszczadzkich serpentynach nie było potrzeby do redukcji mniejszej jak do trójki
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! Zawieszenie miękkie, ale nie buja na zakrętach. Sztywność dobrana na 5+ Doskonale wybiera dziury, ale nie lubi krótkich progów zwalniających. Na drogach gruntowych jedzie się jak po asfalcie (4x2)
Auto jest. b zwrotne: dobrze się parkuje
Komfort
5,0
Widoczność
Po zajęciu właściwej pozycji za kierownicą: bardzo dobra. Pole widzenia w lusterkach bardzo dobre. Lusterka dość dobrze i z dobrze dobraną ujemną krzywizną (obiekty są tylko nieco dalej niż się wydają) do tyłu (\"godzina 6\") ograniczają ją rozmiary tylnej szyby,ale to normalne w tym układzie nadwozia.
Przy parkowaniu tyłem pomagają ...wydatne nadkola tylne, jako punkt orientacyjny
4,0
Ergonomia
Regulacja fotela w pionie, poziomie, pochylenie oparcia, pochylenie kierownicy, to pozwala na zajęcie miejsca za kółkiem. Choć w Loganie było pod tym względem...lepiej. Jest ergonomicznie lepiej uśredniony.
Składane przenie oparcie, razem ze składaną kanapą pozwalają przewozić całkiem spore przedmioty. Wiozłem środku wykładzinę o długości 2,5 m
Przełączniki el. szyb położone na konsoli centralnej nie przeszkadzają bo jestem mańkutem
W brew licznym opiniom dziennikarzy, położenie joysticka od lusterek pod dźwignią hamulca ręcznego nie przeszkadza (dostępność zarówno przy spuszczonym i zaciągniętym ręcznym: ok) po prostu kwestia przyzwyczajenia.
Kanapa \"1/3\"-\"2/3\" z bardzo prostym dźwigienkowym systemem składnia.
Spory ustawny kufer: 475 L
Fajna skórzana kierownica (300 PLN ekstra)
Wysoko otwierana klapa bagażnika
Braki:
-regulacja lędźwiowa oparcia. W Loganie to miałem.
-szyby elektrycznie podnoszone z tyłu na tunelu centralnym: łatwo się brudzi, a i dzieci skopią.
Dlatego z tyłu zamówiłem szyby na korbkę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, wydajna wentylacja, klimatyzacji używam też do osuszania wnętrza, w deszczu. Oczywiście odbija się to na spalaniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na długość i szerokość, bardzo dobrze. Podróżowałem w 5 dorosłych osób i nikt się nie skarżył, miejsca na nogi na tylnej kanapie dużo, za sprawą dość wysokiej kanapy, i cieńszych oparć foteli, pomimo zabudowanych bocznych airbagów.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre do ok 90 km/h.
Poniżej 90 km/h Dominuje hałas od opon (Continental 215 R65 16\" M+S)
W zakresie obrotów 2800...3200 auto robi się dość głośne a powyżej tego zakresu...cichnie.
Powyżej 100 km/h zaczyna dominować hałas aerodynamiczny (lusterka i relingi)
Do \"legalnych\" 130 km/h jest jeszcze dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jeszcze na dotarciu (kierowca też), więc to się bedzie zmieniać:
Miasto (w zal. od warunków): 8,6...9,3 L/100 km
Trasa: 6,9...7,3 L /100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszce za wcześnie by cokolwiek napisać. Jestem optymistą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]