Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

Andrzej, 6 lat temu
Silnik 1.5 dCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Rezonujący dzwięk z wału który nie wpływa negatywnie na cokolwiek - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Całokształt
Auto do którego (biorąc pod uwagę cenę) nie można się przyczepić! absolutnie genialny wóz w śmiesznej kwocie! Miałem przyjemność jeździć ok 50 samochodami z różnych krajów oraz segmentów i powiem szczerze że Dacia Duster to absolutnie najlepiej zainwestowane pieniążki jak do tej pory. Za 79 000 zł brutto dostajemy prawdziwe auto terenowe z najniższym spalaniem w klasie. Wykonanie, wygląd ceny części na bardzo zadowalającym poziomie. Ogólnie nie wiem czym kierują się ludzie kupujący np. Skody Fabie w tej samej cenie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na pojemność 1.5l to moc jest odpowiednia zwłaszcza do prędkości 110 km/h powyżej przydało by się jednak te 130-160 hp Przyśpieszenie w normie, wyprzedzanie jest bezpieczne. Kultura pracy bardzo wysoka, zapłon nawet przy mrozie trwa sekundę. Motor jest cichy i bardzo elastyczny, zdecydowanie woli wolne obroty - wtedy spalanie jest wręcz niewiarygodne.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów raczej krótka, jedyna typowo terenowa - idealna do śniegu, błota i wzniesień, zwłaszcza z przyczepą. W normalnych warunkach można ruszać z drugiego biegu. Skrzynia działa bez problemu, biegi wchodzą precyzyjnie. Jeżeli ktoś dużo jeździ po autostradach to przydał by się jeszcze jeden bieg bo na 6 biegu spalanie jest super do 110 km/h czyli ok 5l np przy 140 km/h spalanie będzie już niestety wynosić ok 8l
5,0
Układ jezdny
Auto mam dość krótko, ale biorąc pod uwagę innych użytkowników to zawieszenie jest bardzo wytrzymałe - podobno bez większych napraw wytrzymuje 200000 km na naszych drogach. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny do normalnej jazdy, Amortyzacja na super poziomie, czuć że auto jest idioto odporne. Kolosalnym plusem jest bardzo duży prześwit oraz na prawdę przyzwoite właściwości terenowe. Auto jest w stanie wjechać i wyjechać praktycznie w każde miejsce - śnieg, błoto, piach, szosa - dla Dustera bez różnicy
Komfort
5,0
Widoczność
Z racji iż pozycja za kierownicą jest bardzo wysoka widoczność jest na najwyższym poziomie. Przód - super, Boki super, tył też dobrze, ale w sumie mam czujnik parkowania więc bardzo często mi pomaga w ciasnych miejscach. Generalnie jadąc Dusterem mamy bardzo konkretny obraz tego co dzieję się na drodze. Wcześniej jeździłem autami Audi, BMW, Ford i Opel i tam było gorzej, lub podobnie
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, wszystko obsługujemy wręcz intuicyjnie. Nie mam zastrzeżeń do niczego poza małymi detalami: 1. klakson jest umiejscowiony w kierunkowskazie - jest to co najmniej nie rozsądne, bo jednak odruchem bezwarunkowym w razie zagrożenia jest naciśnięcie środka kierownicy a nie boku rączki kierunkowskazu. Uchwyt na napoje obok skrzyni biegów jest za niski np. pod kawę. Jeżeli zamówimy opcjonalny podłokietnik to uchwyt pod pasy bezpieczeństwa jest strasznie nisko osadzony. Cała reszta 5/5
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duster podczas zimy bardzo szybko się nagrzewa. W lecie klimatyzacja bardzo szybko zaczyna działać i chłodzi bardzo dobrze, w razie potrzeby w aucie może być wręcz mroźnie. Szyby raczej nie parują. Jest sporo punktów wentylacyjnych więc wszystko działa jak powinno. Ogólnie nie spotkałem się, aby w aucie był jakiś problem z wentylacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 197 cm wzrostu, i bez problemu mieszczę się w aucie. Nad głową mam jeszcze ok 3 cm wolnej przestrzeni. Z tyłu też mogę siedzieć podczas bardzo długiej trasy. Miejsce za kierownicą jest super komfortowe, siedzi się dosłownie jak na wygodnym krześle - robiłem autem trasy po 1000 km bez większych przerw i nie czułem absolutnie żadnego zmęczenia - dla porównania w Audi A6 po 10 godzinach jazdy miewałem skurcze nóg...
5,0
Wyciszenie
Do 2500 rpm jest bardzo cicho, powyżej zaczyna się już głośno. Jazda do 110 km/h jest bardzo cicha i komfortowa powyżej tej prędkości obroty oraz opory powietrza wzrastają i już nie jest tak kolorowo. Ogólnie auto ma bryłę cegły więc wiadomo że szum podczas jazdy musi być. Audi czy BMW będzie nieporównywalnie cichsze, ale wiadomo że Duster kosztuje tyle co kilka opcji w autach premium ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu 10/10 Za niecałe 80 tyś otrzymujemy auto z silnikiem diesla w pełnej opcji wyposażenia z napędem 4x4. Spalanie jest wręcz niewiarygodne. Auto użytkuje w 40% z przyczepą towarową - średnie spalanie wynosi 5.9l / 100 km. Jeżeli jedziemy w długą trasę nie załadowanym autem, a prędkość utrzymujemy w okolicy 90km/h to spalanie wyniesie ok 4.5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszego nie da się kupić w całej Europie. Super solidne, dobrze wyposażone auto z oszczędnym dieslem i napędem 4x4. U konkurencji dostane jakieś auto kompaktowe z napędem na przód i prześwitem wystarczającym tylko na utwardzone drogi. Kupiłem to auto przypadkowo i już teraz wiem że następnym zakupem też będzie Duster
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwile obecną brak. Zgłaszałem jedynie jakieś dziwne rezonujące odgłosy dochodzące z wału, ale okazuje się że akurat ta wersja silnikowa i napędowa tak ma więc spoko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwile obecną brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV Facelifting