Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

Henryk Kwasiżur, 8 lat temu
Silnik 1.5 dCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak za taką cenę, uważam że to bardzo dobre auto. Nie brałem napędu 4x4 bo mi nie jest niezbędny, poza tym mam topową wersję i już doposażyłem o kilka praktycznych akcesoriów. Dopiero 4000km więc to dosyć wczesna recenzja, jednak już mogę wymienić plusy i minusy (tych jest mało).
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam diesla 109 km, 260nm moment. Silnik sprawuje się świetnie, mocy pod dostatkiem do normalnej jazdy. Zero problemów z wyprzdzaniem na trasie. Spalanie obecnie pokazuje 5.3l/100km. Rzeczywistego nie sprawdzałem bo nie jest to dla mnie tak istotne. Zasięg prawie 1000km. Gdyby była dostępna benzyna 2.0l to bym się długo zastanawiał. W 1.6l benzyne bym się nie pakował. Posiadałem ten silnik w Fiacie Siena, z tym że Fiat ważył 200kg mniej a i tak zamulał pod górę. Jedyne co bym wywalił to system start&stop - strasznie upierdliwe, staram się wyłączać kiedy tylko pamiętam zaraz po włączeniu zapłonu. Podziękujmy pseduo-ekologom!
4,0
Skrzynia biegów
Pracę skrzyni oceniam jako dobrą. Troszke haczy i z pewnością nie jest idealna. Wydaję mi się, że we Fiacie była lepsza/przyjemniejsza.
5,0
Układ jezdny
Fantastycznie, nierówności terenu nie robią żadnego wrażenia. Wjeżdża się na każdy krawężnik. Z tyłu belka skrętna ale na nierównościach poprzecznych nie jest źle.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność lepsza niż w Sienie, z uwagi na duże szyby i wysoką pozycję za kierownicą. Jest bardzo przyjemnie.
3,0
Ergonomia
Tu niestety przeciętna ocena - nie mogę znaleźć miejsca za kierownicą, co wspomniało już kilku właścicieli. Brakuje regulacji kierownicy na głębokość. Albo jestem za blisko i boli mnie prawa noga, albo za daleko z siedzeniem i nogi ok, ale mam problem ze zbyt dużą odległością od kierownicy. Raczej nic tu się nie poradzi. W Peugeocie 406, zrobienie trasy 1000km na raz to nie problem, tu widzę że będzie to bolesne doświadczenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze, choć nie doskonale - ale to pewno wina diesla, który się długo nagrzewa. Siena 1.6 z LPG była gorąca po 10 minutach :) Tu jest dla mnie dalej chłodno po pół godzinie. Klima działa, choć nie testowałem jeszcze wydajności latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest w cholere, wiadomo, że jest to mniejsze niż duże kombi (jak pug 406) ale zapakować się to nie problem. Spory bagażnik 475l. Z tyłu woziłem dwie dorosłe osoby, było im bardzo wygodnie i nie narzekały na miejsce na nogi.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze jak na auto budżetowe, jest ciszej niż w Renault Megane II 1.5 dci. Jedyne co doskwiera to szum wiatru powyżej 120km/h - ale widziały gały co brały.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co, brak napraw - nowe auto. Pali bardzo mało jak na możliwosci i praktyczność jaką oferuje. Serwis w ASO w miarę tani (wymieniałem olej i filtr oleju po dotarciu silnika).
5,0
Stosunek jakość/cena
Spędziłem kilka miesięcy analizując oferty różnych producentów (samochody nowe). Za tą cenę nie ma konkurencji!. W tej cenie nie dostanie się tak wyposażonego diesla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg - póki co brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg - póki co brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV Facelifting