Dacia, to marka której należy unikać jak ognia. Jeśli ktoś kupuje "nowe" auto, to pewnie chce mieć pewność kilkuletniej, bezproblemowej eksploatacji. A tu niespodzianka. Dajesz za auto 60 000 zł, na każdym przeglądzie skroją cię na blisko tysiąc, a przed upływem dwu lat stwierdzą wycieki, rdzę, niesprawności itp.
"Objechałem" w życiu kilkanaście aut używanych i nowych. Z żadnym używanym nigdy nie było typu problemów co z Dacią.
Całym sercem odradzam to auto.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik słabiutki (114 KM). Niby dużo, ale auto nie jedzie. Wygląda na to, że Dacia/Renault/Nissan nie połączył silnika z pedałem gazu.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów tak dobrana, by auto spełniało wymogi "ekologii", a nie jeździło. Sześć biegów sprawia, że nie zdejmuje się nigdy ręki z lewarka, a nogi ze sprzęgła. Trzeba zmieniać CIĄGLE. Szósty bieg utrzymuje zadaną prędkość... chyba, że jest lekko pod górkę. Biegi chodzą lekko.
3,0
Układ jezdny
Niby jest napęd na 4 koła, ale wystarczy mokra trawa i górka, by auto utknęło. Cywilny Forester w tych samych warunkach nie widzi problemu. Do miast wystarczy.
4,0
Karoseria
Ładny projekt. Inny od "odkurzaczy" masowych producentów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość pionowa konstrukcja ułatwia obserwację drogi.
3,0
Ergonomia
Marnie. Nic nie jest pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja PODOBNO chłodzi. W praktyce trudno poczuć w ciepły dzień chłodne powietrze.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak udało się producentowi do tak dużego auta włożyć tak małe wnętrze...? Miejsce dla kierowcy raczej przeciętne. Spokojnie zmieści się człowiek do 200 cm, ale o wygodzie można zapomnieć.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie. Trochę szumi wiatr przy dużych prędkościach... ale duster i tak nie umie jechać szybko... więc...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się niższych kosztów po dacii. Dlaczego przeglądy muszą kosztować prawie 1000 zł?
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakup tani, ale okupiony marną jakością w każdym elemencie. W każdym. Zdecydowanie lepszym wyborem są auta używane "lepszych" marek.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stale coś. A to wyciek z układu rozrządu. A to zepsuta pompa wspomagania. A to rdza na masce. A to zepsuty zamek bagażnika. A to niedomykające się drzwi kierowcy.
Nie spodziewałem się tego po nowym aucie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic, co może unieruchomić auto w drodze... Ale to kwestia czasu. Nieprzypadkowo dacia jest na końcu listy niezawodnych marek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW
[l/100km]