Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

PN1500, 6 lat temu
Silnik 1.6 SCe 114KM 84kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,50
18% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Możliwości zawieszenia w terenie - większe niż się spodziewałem!
Inne : Przyjemność prowadzenia - wrażenie jazdy większym i cięższym autem
Karoseria : Praktyczna karoseria i siedzenia wygodniejsze niż się wydawałoby na początku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeszczy dach!
Silnik : Przyhamowuje auto na autostradzie przy dużym obciążeniu
3,0
Całokształt
Teoretycznie dużo uwag do większości pozycji - od słabego silnika, przez brzydkie wnętrze, skrzynię biegów działającą jak pogrzebacz w piecu, słabe prowadzenie na autostradzie... ale to auto ma sens i im więcej się jeździ, tym przyjemniej. Jest to wszechstronne auto budżetowe o bardzo ładnym wyglądzie a nie Range Rover. Benzynowy silnik 1.6 SCE jest przyjemny i wystarczający do miasta i na krótsze trasy, wnętrze łatwo się sprząta, jest dobra widoczność na boki i do przodu, auto jest komfortowe do 120km/h i na poklejonych dziurawych drogach i asfaltach. Duży prześwit, koła i wykrzyże pozwalają przejechać przez koleiny, małe rowy, duże kamienie na których ugrzęźnie osobówka czy crossover. O ile nie jest grząsko, napęd 2WD daje radę ale brakuje możliwości wyłączenia ESP. Idealne do jazdy po dziurawych okolicach, terenach wiejskich, podmiejskich. Da radę jechać autostradą, ale 160km/h nie będzie komfortowe - to nie Golf czy nawet Megane. Lepiej jechać 130. Siedzenia przednie mają krótkie siedziska ale okazują się całkiem wygodne - przede wszystkim - fajnie się go prowadzi!
Wrażenia
3,0
Silnik
Wystarczający do miasta i spokojnej jazdy pozamiejskiej. Wersja 2WD w porywach dochodzi do 170km/h na autostradzie, ale jeździ fajnie tak do 130. Silnik SCE ma taką dziwną przypadłość - na autostradzie ma się wrażenie, że co chwila przyhamowuje. Za słaby w terenie okazuje się w momentach stromych podjazdów - wydaje się, że dCi lepiej radziłby sobie na niskich obrotach.
3,0
Skrzynia biegów
Samo zestopniowanie skrzyni biegów jest dobre. Przy braku reduktora za długi jest 1 bieg - na stromym podjeździe czy przeszkodzie można przypalić sprzęgło. Bardzo kiepsko zmienia się biegi - jak pogrzebaczem w piecu.
4,0
Układ jezdny
Jak na SUV współczesny - bardzo dobre właściwości terenowe. Trochę poniżej przeciętnej właściwości jezdne, układ kierowniczy gąbkowaty, ale ogólnie wystarczająco do niezbyt szybkiej jazdy.
4,0
Karoseria
Sama karoseria jest bardzo fajna - pojemny wóz, ustawny bagażnik. Natomiast sztywność nadwozia jest słaba - przy 50 tys. km, już na nierównym asfalcie trzeszczy dach.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylko do tyłu widoczność słaba.
2,0
Ergonomia
Przyciski są tak porozmieszczane, że trzeba się do nich schylać, nawet te od podnoszenia szyb nie są w zasięgu palców. Najgorzej umieszczone są przełączniki od temperatury i nawiewów. Podoba mi się natomiast duża kierownica a wskaźniki są czytelne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystarczająca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem dobrze - miejsca nie brakuje.
3,0
Wyciszenie
do 130km/h jest całkiem wystarczająco, później robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto budżetowe to i serwis niezbyt drogi. Niestety niektórych dolegliwości trudno się pozbyć i dokładnie zdiagnozować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne niedoróbki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV Facelifting