Zawieszenie
: Brać i mieć w d...pie opinie wielbicieli vw i innych "prestiżowych" marek
4,0
Całokształt
Przed zakupem wiele się naszukałem w internecie - informacji mało, mam nadzieję , że komuś rozjaśnię w głowie. Za te pieniądze nie kupi się auta z ponad 20 centymetrowym prześwitem i całkiem niezłym wyposażeniem
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczający do spokojnej jazdy , w/g katalogu 11 s do setki, brak turbo powoduje , że trzeba redukować bieg żeby wszedł na obroty i nabrał prędkości przy wyprzedzaniu - po kilku latach jazdy turbodieslem trzeba się przyzwyczaić do jazdy wolnossącą benzyną
4,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6 bieg na trasie- lekko haczy przełączanie z 1 na 2 bieg, ale podejrzewam, że to kwestia małego przebiegu - wszystko powinno się wyrobić z czasem
4,0
Układ jezdny
Należy pamiętać o dużym prześwicie przy wchodzeniu w ostre zakręty ale generalnie nie ma większej różnicy w porównaniu z osobówką - w końcu to nie jest wóz sportowy. Po równej drodze prowadzi się pewnie, natomiast po dziurach płynie- rewelacja. Drakula jest bardzo zwrotna - skoda octavia I wysiada przy niej.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu świetnie - siedzi się wysoko co najmniej 40 cm wyżej niż w osobówce - po oczach nie świecą tak bardzo światła aut nadjeżdżających z naprzeciwka - jeśli chodzi o manewrowanie do tyłu to chyba niema idealnych samochodów - tu jest dobrze
3,0
Ergonomia
Pokrętła i przyciski mogłyby być bardziej w zasięgu ręki - szybko się można przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po 1-2 km w samochodzie jest już gorąco - klima też w porządku
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm i jest w porządku- fotel kierowcy regulowany, kierownica niestety tylko góra-dół. Fotele miękkie i wygodne - słabe trzymanie boczne, ale na długiej trasie plecy nie bolą. Na tylnej kanapie pewnie nie założę nogi na nogę ale miejsca jest wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Nie należy się sugerować mądrymi artykułami w prasie motoryzacyjnej, że jest koszmarnie głośno - jest normalnie - na wolnych obrotach silnik jest ledwosłyszalny - przy kręceniu wysokich obrotów jest głośniej ale nie jest to jakiś dyskomfort - to nie rolls
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak to będzie w przyszłości, ale teraz wlewam paliwo i jeżdżę - z tego co sprawdzałem w necie ceny części porównywalne do golfa IV. Jeśli chodzi o spalanie benzyny to po pierwszych 300 km wychodziło 10 litrów, po następnych 500 zeszło na 7,26l - podobno po dotarciu silnika spalanie spada - jak dla mnie całkiem nieżle a powinno być jeszcze lepiej
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem ideał- wystarczy spojrzeć za ile chodzą używane dusterki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 114KM 84kW
[l/100km]