Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

moncisz, 9 lat temu
Silnik 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nie do zdarcia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Czujnik poziomu benzyny
Inne : Głośniki
Inne : Wyciek płynu do spryskiwaczy
4,0
Całokształt
Porządne
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za mało mocy w stosunku do masy, ale daje radę. Po prostu przy dynamicznym wyprzedzaniu schodzę z "5" na "3" i wkręca się niemiłosiernie. Kompletnie zbędny tryb eco. Przejechałem na nim 35 tys. km rezygnując z mocy. Potem to wyłączyłem, odzyskałem parę koni, a okazało się, że spalanie... zmalało o pół litra!
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok, z wyjątkiem wstecznego. Trzeba go pchnąć "o jeden ząbek" do przodu i dopiero wtedy wskakuje R.
5,0
Układ jezdny
Po prostu jeździ jak przyspawany do toru jazdy. Znakomita trakcja, posłuszny, nie pływa. Dodatkowe systemy kontroli trakcji w standardzie. Bardzo skuteczne hamulce. Trakcja i hamowanie to najmocniejsze atuty tego auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoki, można regulować wysokość fotela, widok przez każdą szybę wystarczający.
2,0
Ergonomia
Najsłabszy element auta. Słaby dostęp do kilku elementów kokpitu, takich jak nawiew (wymaga oderwania uwagi od drogi). Trochę durnowate rozwiązanie programu wycieraczek: po spryskaniu szyby przewahluje parę razy, po czym parę sekund przerwy i ostatnie - zbędne wahnięcie, już na obeschniętej szybie, które zostawia smugi (nawet na nowych piórach)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew na przednią szybę - uciążliwe szczególnie zimą. Klimatyzacja to nie żyleta, ale w duże upały rozkręcona na maksa wystarcza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny. Bardzo dobra regulacja przednich foteli, choć pokrętło oparcia słabo dostępne. Fotele z przodu można położyć niemal do poziomu, co umożliwia wygodne spanie.
4,0
Wyciszenie
Zadowalający. Przy możliwościach tego silnika (maks 150 km/h) nie ma prędkości, przy której hałas byłby nieznośny. Przy 90-100 km/h bardzo komfortowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy jednej osobie (kierowca): 80 km/h - 9l/100. 90-100 km/h - 9,5l/100. 120 km/h - 10,5-11 l/100. 140-150 km/h - nawet 18 l/100. Dane producenta o minimalnym spalaniu w trasie to bajki. Polecam jazdę bez trybu eco: odzyskuje dynamikę, a spalanie mniejsze nawet o pół litra (paradoks).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szwankuje czujnik poziomu benzyny. Jedyny sposób, żeby działał sprawnie, to dolewać zawsze pod korek. Uzupełnianie po ćwierć lub pół zbiornika powoduje, że wskaźnik zostaje tam, gdzie był przed dotankowaniem. Nędzne głośniki. Słaba słyszalność na zestawie głośnomówiącym przy zgłośnieniu na maksa. Z kolei przy muzyce z radia głośniki rzężą już na 2/3 skali (co wcale nie jest głośno). ASO miga się od usunięcia usterki (próbowałem w dwóch różnych) - w jednej nie uznali reklamacji, w drugiej uznali, ale po rzekomej wymianie głośnika problem nadal występował.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu 36 tys. nie było żadnych poważnych awarii. Póki co jest po prostu dobrze.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V LPG 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV Facelifting