Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

mario, 10 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Właściwości użytkowe i przyjemność z jazdy przy mniejszych prędkościach.
4,0
Całokształt
Poszukiwałem samochodu z bagażnikiem dobrze powyżej 400l, ale krótszego od typowego kombi, z bardzo dobrymi ocenami użytkowników no i w określonym przedziale cenowym. Wiem, że konkurencja ma podobne samochody (nie SUV'y), ale odrzuciły mnie zawodne silniki i większy procent niezadowolonych użytkowników. Na początku w ogóle nie brałem go pod uwagę, ale w miarę czytania kolejnych artykułów i komentarzy zacząłem się coraz bardzie do niego przekonywać. Nie zależało mi na zbędnych bajerach, które bardzo rzadko się używa, a które mogą być źródłem kolejnej usterki. Podwyższone zawieszenie nie było dla mnie ważne, ale po pół roku stwierdzam, że dla kogoś kto używa tego samochodu głównie w mieście to bardzo dobre rozwiązanie (krawężniki, dziury, spowalniacze). Niestety nie jest to samochód do szybkiej jazdy po autostradzie - powyżej 120km/h wyraźnie maleje przyspieszenie i rośnie zużycie paliwa (opór powietrza robi swoje). Na szczęście takie trasy robię raz na kwartał, więc dla mnie to nie problem. W mieście pali mi ok. 10l/100km, w trasie gdzie 3/4 stanowi autostrada (jadę na niej ok. 130km/h) - 8.8l/100km. Trasa drogami krajowymi na pusto to 7l/100km, a z rodziną i z pełnym bagażnikiem to 7.5l/100km. Na dotarciu było więcej. Dodam, że na tych trasach mieściłem się w tej szybszej połowie kierowców. Zmieniłbym jednak opony na bardziej szosowe, bo te są dla SUV'a, na mokrej drodze czuje wyraźny opór i muszę mocniej wciskać pedał gazu (ja raczej nie będę poruszał się po drogach gruntowych). Poleciłbym ten samochód tym , dla których tzw. "prestiż" nie jest ważny, którzy okres "piractwa" mają za sobą i którzy chcą mieć pojemny samochód przy niewielkiej długości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z tego co wyczytałem to już trochę wiekowa konstrukcja, ale sprawdzona (podobno bardzo dobra do LPG). Jak zwykle przydałoby się trochę mocy i mniejszego apetytu na paliwo. Jednak kupując ten samochód z góry przyjąłem, że będzie w trasie palił te 1,5-2 l więcej od Focus I 1.6.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie to działa bez problemu, choć przydałby się VI-ty bieg. Rozumiem, że dla wersji 4x4 taka skrzynia jest zabudowywana z uwagi na to, że I-ynka zastępuje reduktor. Jednak dla wersji z napędem na jedną oś taki bieg byłby dobry na autostrady.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze wybiera nierówności, choć wysoko zawieszony środek ciężkości powoduje, że raczej nie wejdziemy w zakręt tak ostro jak kompaktem.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Przy parkowaniu nie mam problemów, a podwyższone zawieszenie daje lepszą ocenę sytuacji na drodze.
4,0
Ergonomia
Nie wiem dlaczego sterownik radia pod kierownicą (w Renault tak samo) ma strojenie, a nie ma zmiany kanałów. W końcu najczęściej zmienia się głośność i kanały, a nie szuka nowych stacji radiowych. Wyświetlacz komputera pokładowego w danej chwili pokazuje tylko dwie informacje - stan paliwa (zawsze) plus godzinę lub stan licznika lub chwilowe spalanie lub ... Dlaczego nie można było zrobić takiego jak w qashqai'u? Aby umyć dach muszę wejść na opony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie manualna klima starczy. Latem nagrzany samochód dał się schłodzić do rozsądnej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wysoki więc tutaj bez problemu. Na pewno więcej miejsca niż w poprzednim aucie. Żona bez problemu jest w stanie przejść na swoje miejsce na tylnej kanapie przez "drzwi syna". Nie trzeba tego robić na czworaka. Zapinając dziecko w foteliku nie trzeba się aż tak bardzo zginać.
4,0
Wyciszenie
Dobre, testy autocentrum potwierdziły, że Duster jest cichszy od wielu prestiżowych SUV-ów. W porównaniu do qashqai'a nie widzę różnic.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie na niekorzyść to spalanie, ale to typowe dla SUV'a. Ceny przeglądów wyraźnie tańsze niż w innym markach, części też. Mam nadzieję, że usterki tego nie popsują.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie dostanie się SUV'a o takich możliwościach. W jego wyposażeniu nie widzę nic czego brakowałoby mu np. w stosunku do qashqai'a, którym jeżdżę służbowo i prawdę mówiąc nie potrzebuję więcej, bo to generuję większą cenę zakupu i dodatkowe usterki. Dodatki są znacznie tańsze niż w innych markach np. czujniki cofania to koszt 650zł, a nie jak u innych 1100zł. Dałem za niego tyle samo co za poprzedni samochód, a mam znacznie lepsze wyposażenie (pomijam brak ogrzewanej przedniej szyby).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie na gwarancji wymiana przełącznika świateł. W poprzednim samochodzie też nie było bez usterek, więc nie jestem zaskoczony.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak i tak trzymać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
73,00 zł
8,9
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV Facelifting