Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

KIEROWCA Z 23 LETNIM STAŻEM, 10 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : SUPER ORAZ ZAWIESZENIE - REWELACJA JAK NA TAK WYSOKI PRZEŚWIT 22 cm
4,0
Całokształt
Jeżeli nie zależy nam na prestiżu tylko na funkcjonalnym samochodzie z niezawodnym napędem na 4 - to strzał w 10. Jakość wykonania to napewno nie poziom Toyoty czy Hondy (chodzi o spasowanie niektórych elementów plastikowych) Rozwiązania dot. świateł dziennych (żarówki po 5 W - więc ledy nie są konieczne -łatwa wymiana oraz dostep do pozostałych żarówek wręcz doskonały. W środku wystarczająco miejsca na 4-o osobową rodzinę. W miarę wygodne fotele (dziwna regulacja fotela kierowcy - wysokość siedziska) Zegary bardzo czytelne noc i dzień Bagażnik wystarczający 408 litrów (koło zapasowe + funkcjonalne schowki) Jeżeli chodzi o zawieszenie wielowachaczowe i tłumienie nierównościi bardzo dobre. Nic dotej pory nie piszczy i nie stuka. Wada: brak prestiżu marki, budżetowe wykonanie niektórych elementów np. nie zakryte śrubki przy wew. klamkach i silnik benzynowy trochę słaby 105 KM ale za to znany z bezawaryjności i trwałości. czy warto kupić - tak bo za 65 tyś z tak dobrym wyposażeniem i napędem na 4 nic nie kupimy - SX 4 classic oraz fiat sedici - to małe samochody których do daci nie możemy porównać- mają mały prześwit, napęd stały tylko do 40 km/h (duster do 60 km/h - w praktyce do 75 km/h), małe bagażniki, głośne silniki, spasowanie elementów plastikowych bez rewelacji jak na te marki powinno być na o wiele wyższym poziomie, zawieszenie tył-belka skrętna (trwała lecz te samochody podskakują na poprzecznych nierównościach już przy b. małej prędkości). Duster trwałe zawieszenie wielowahaczowe przejęte z nissana ! Nie możemy tutaj porównać innych samochodów ponieważ: honda CRV, toyota rav 4 , kia czy też huynadai to tylko miejskie b. dobrze wykonane bulwarówki - w teren z Dusterem nie mogą nawet konkurować. Wystarczy zobaczyć jak dzielnie Duster radzi sobie zimą oraz w lekkim terenie. Ja na razie nie miałem okazji ale czekam na wyjazd wakacyjny aby na własnej skórze się przekonać co Drakula potrafi :) Czy jestem zadowolony z zakupu - tak Czy kupiłbym jeszcze raz - tak Podaję informację ,iż w tej chwili Dacia daję w promocji za 1 zł 5 lat gwaracji lub 60 km - za małą dopłatą możemy przebieg wydłużyć do 120 tyś. km Jeżeli wydłużają gwarancję od połowy 2013 roku tzn , że sprzedają sprawdzony o dobrej trwałości produkt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 3 tyś. km silnik dopiero uzyskuje swoją pełną moc - blokoda softowa ! W tej chwili przy włączonej klimatyzacji - daję radę ale szału niema. Silnik robi się głośny pow. 120 km /h ale dobrej jakości radio i b.dobre głośniki - miłe zaskoczenie - eliminują tę wadę
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie przełożenia - na równej drodze należy ruszać z dwójki (1-szy bieg terenowy zamiast reduktora) - po prostu kwesta przyzwyczajenia że ruszamy jak ciężarówka z dwójki. (jedynki używamy tylko przy podjazdach lub nachyleniach )
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowy Zawieszenie McPherson - przód Tył Wielowahaczowy- konstrukcja nissana Wchodziłem w miarę ostre zakręty (ograniczenie 30 km/h) zaznaczam iż była bardzo wysokiej jakości nawierzchnia brak dziur i poprzecznych nierówności- z prędkością ok 80 km /h - bardzo miłe zaskoczenie - karoseria nie buja się a samochód trzyma się drogi jak przyklejony - bardzo duży plus Kierownica - wspomaganie hydrauliczne trochę trzeba się przyzwyczaić gdyż czuje się delikatny opór w trakcie kręcenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra - szyba tylna trochę mała Słupki zbytnio nie przeszkadzają
4,0
Ergonomia
Mocna czwórka Wcześniej jezdziłam passatem, oktawia ,fabią oraz oplem astrą - jestem więc przyzwyczajiny do ergonomi niemieckich samochodów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku Klimatyzacja chodzi w miarę cicho - szybko chłodzi Jeżeli chodzi o zaparowane szyby np. kiedy jest duża wilgotność b. miłe zaskoczenie - jeżeli się skorzysta z ustawień proponowanych przez producenta (patrz instrukcja obsługi samochodu - warto ją przeczytać) -i włączy się klimatyzację - szyby przednia oraz boczne b.szybko odparowyją - b. duży plus
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonały samochód jeżeli ma być przeznaczony jako codzienny dojazd do pracy z pobliskiej miejscowości. Miejsca całkiem sporo jak na samochód o dł. 4.3 metra !
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej przy 120 km/h robi się głosno -tylko silnik A tak przy predkości ok. 90 km/h jest ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mały silnik (mała moc)=wieksze koszty Cykl mieszany ok. 7,6-8.6 W zimie na pewno więcej !
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj nic dodać nic ująć !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie mały przebieg ale 5 lat gwarancji lub 100 tyś. km -taki pakiet wybrałem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV Facelifting