Przeniesienie napędu
: SUPER ORAZ ZAWIESZENIE - REWELACJA JAK NA TAK WYSOKI PRZEŚWIT 22 cm
4,0
Całokształt
Jeżeli nie zależy nam na prestiżu tylko na funkcjonalnym samochodzie z niezawodnym napędem na 4 - to strzał w 10.
Jakość wykonania to napewno nie poziom Toyoty czy Hondy (chodzi o spasowanie niektórych elementów plastikowych)
Rozwiązania dot. świateł dziennych (żarówki po 5 W - więc ledy nie są konieczne -łatwa wymiana oraz dostep do pozostałych żarówek wręcz doskonały.
W środku wystarczająco miejsca na 4-o osobową rodzinę. W miarę wygodne fotele (dziwna regulacja fotela kierowcy - wysokość siedziska) Zegary bardzo czytelne noc i dzień Bagażnik wystarczający 408 litrów (koło zapasowe + funkcjonalne schowki)
Jeżeli chodzi o zawieszenie wielowachaczowe i tłumienie nierównościi bardzo dobre.
Nic dotej pory nie piszczy i nie stuka.
Wada: brak prestiżu marki, budżetowe wykonanie niektórych elementów np. nie zakryte śrubki przy wew. klamkach i silnik benzynowy trochę słaby 105 KM ale za to znany z bezawaryjności i trwałości.
czy warto kupić - tak bo za 65 tyś z tak dobrym wyposażeniem i napędem na 4 nic nie kupimy - SX 4 classic oraz fiat sedici - to małe samochody których do daci nie możemy porównać- mają mały prześwit, napęd stały tylko do 40 km/h (duster do 60 km/h - w praktyce do 75 km/h), małe bagażniki, głośne silniki, spasowanie elementów plastikowych bez rewelacji jak na te marki powinno być na o wiele wyższym poziomie, zawieszenie tył-belka skrętna (trwała lecz te samochody podskakują na poprzecznych nierównościach już przy b. małej prędkości). Duster trwałe zawieszenie wielowahaczowe przejęte z nissana !
Nie możemy tutaj porównać innych samochodów ponieważ: honda CRV, toyota rav 4 , kia czy też huynadai to tylko miejskie b. dobrze wykonane bulwarówki - w teren z Dusterem nie mogą nawet konkurować. Wystarczy zobaczyć jak dzielnie Duster radzi sobie zimą oraz w lekkim terenie. Ja na razie nie miałem okazji ale czekam na wyjazd wakacyjny aby na własnej skórze się przekonać co Drakula potrafi :)
Czy jestem zadowolony z zakupu - tak
Czy kupiłbym jeszcze raz - tak
Podaję informację ,iż w tej chwili Dacia daję w promocji za 1 zł 5 lat gwaracji lub 60 km - za małą dopłatą możemy przebieg wydłużyć do 120 tyś. km
Jeżeli wydłużają gwarancję od połowy 2013 roku tzn , że sprzedają sprawdzony o dobrej trwałości produkt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 3 tyś. km silnik dopiero uzyskuje swoją pełną moc - blokoda softowa !
W tej chwili przy włączonej klimatyzacji - daję radę ale szału niema.
Silnik robi się głośny pow. 120 km /h ale dobrej jakości radio i b.dobre głośniki - miłe zaskoczenie - eliminują tę wadę
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie przełożenia - na równej drodze należy ruszać z dwójki (1-szy bieg terenowy zamiast reduktora) - po prostu kwesta przyzwyczajenia że ruszamy jak ciężarówka z dwójki. (jedynki używamy tylko przy podjazdach lub nachyleniach )
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowy Zawieszenie McPherson - przód
Tył Wielowahaczowy- konstrukcja nissana
Wchodziłem w miarę ostre zakręty (ograniczenie 30 km/h) zaznaczam iż była bardzo wysokiej jakości nawierzchnia brak dziur i poprzecznych nierówności- z prędkością ok 80 km /h - bardzo miłe zaskoczenie - karoseria nie buja się a samochód trzyma się drogi jak przyklejony - bardzo duży plus
Kierownica - wspomaganie hydrauliczne trochę trzeba się przyzwyczaić gdyż czuje się delikatny opór w trakcie kręcenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra - szyba tylna trochę mała
Słupki zbytnio nie przeszkadzają
4,0
Ergonomia
Mocna czwórka
Wcześniej jezdziłam passatem, oktawia ,fabią oraz oplem astrą - jestem więc przyzwyczajiny do ergonomi niemieckich samochodów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku
Klimatyzacja chodzi w miarę cicho - szybko chłodzi
Jeżeli chodzi o zaparowane szyby np. kiedy jest duża wilgotność b. miłe zaskoczenie - jeżeli się skorzysta z ustawień proponowanych przez producenta (patrz instrukcja obsługi samochodu - warto ją przeczytać) -i włączy się klimatyzację - szyby przednia oraz boczne b.szybko odparowyją - b. duży plus
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonały samochód jeżeli ma być przeznaczony jako codzienny dojazd do pracy z pobliskiej miejscowości.
Miejsca całkiem sporo jak na samochód o dł. 4.3 metra !
4,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej przy 120 km/h robi się głosno -tylko silnik
A tak przy predkości ok. 90 km/h jest ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mały silnik (mała moc)=wieksze koszty
Cykl mieszany ok. 7,6-8.6
W zimie na pewno więcej !
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj nic dodać nic ująć !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie mały przebieg ale 5 lat gwarancji lub 100 tyś. km -taki pakiet wybrałem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]