Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

bwydro, 9 lat temu
Silnik 1.2 TCe 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.2 TCe 125KM 92kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak na auto za nieco ponad 60 000 PLN jest świetnie, nawigacja, klimatyzacja, elektryka. Dużo miejsca z przodu i z tyłu, bagażnik słusznych rozmiarów (chociaż w Scenicu miałem trochę większy). Dobre właściwości jezdne. Polecam przed zakupem obejrzeć wideo recenzję na YT.
Wrażenia
5,0
Silnik
Całkiem dynamiczny, spalanie w porządku. Obawiam się trochę jak się będzie zachowywał po dłuższym użytkowaniu - np po 100 000 KM. Gwarancja na 5 lat bez limitu poprawia samopoczucie :-) A downsizing to powszechny trend więc zobaczymy. Wolałbym jakiś większy, dolnossący ale 90 czy 110 km to jednak byłoby za mało koni. 125 km daje rady, ale jak kiedyś pojawi się wersja np 150 km to bierzcie bez zastanowienia
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, preecyzyjna. Trzeba pamiętać o tym, że jedynka jest bardzo "krótka" i dwójkę trzeba wrzucić praktycznie natychmiast po ruszeniu z miejsca.
4,0
Układ jezdny
Z jednej strony fantastycznie łyka wszelkie nierówności tak powszechne na polskich drogach. Sprawdza się zarówno w trasie jak i w mieście przy prograch zwalniających co 20 m. Jedyny zarzut to bujanie auta podczas skręcania przy większych prędkościach - trzeba się do tego przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu we wszystkich kierunkach, czujniki parkowania z tyłu bardzo przydatne
4,0
Ergonomia
W bagażniku mogłoby być więcej uchwytów, schowków itp. W przedziale pasażerskim bez zarzutu. Kilka małych niedogodności: - pozycja regulatora połoenia lusterek - pod dźwignią hamulca ręcznego - obudowa bloku sterowania szybami na drzwiach kierowcy - mógłby być trochę wyżej - obudowa plastikowa tunelu środkowego wbija się trochę w prawą łydkę - ale to kwestia ustawienia fotela itp - podobno ekran dotykowy mógłby być trochę wyżej - na pewno byłoby wygodniej, ale przy obecnej pozycji korzystanie z niego nie jest w żaden sposób utrudnione
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna - wszystko działa bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, wygodnie - 5 osób dorosłych może podróżować bez problemu
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach słyszać szum powietrza powodowany przez relingi dachowe - tego się spodziewałem. Poza tym bardzo dobrze - na pewno lepiej niż wersja przed liftem - nie ma potrzeby dodatkowo wyciszać komory silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie dopiero 1000 km przebiegu, silnik dalej się dociera ale generalnie na ten moment jestem zadowolony. Nie szaleję, staram się jeździć raczej osczędnie. Przez 50% czasu jeżdzę sam, drugie 50% auto jeździ załądowane na full - żona, dziecko w foteliku, dalamtyńczyk, wózek itp. Po założeniu trumny na dach (480l) zużycie na trasie wzrasta o około 0,8 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie bez problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.2 TCe 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV Facelifting