Samochód zupełnie bezawaryjny - totalne zaskoczenie. Jedyna awaria to czujnik ABS za 120 zł przez cały ten czas eksploatacji. Kupiony za 29999zł był najtańszym samochodem na rynku. Do jazy w krótkie trasy DOSKONAŁY. Duża ładowność. Niedługo kończy się leasing i or ręki biorę następnego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaby, ale daje radę. Nowsze są trochę mocniejsze (100KM) więc pewnie będzie lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa. Oczywiście nie jak w japońcach, ale przy tym przebiegu działa jak powinna. Brakuje 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić. Ewidentnie przygotowany na syfiaste, rumuńskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo, bo blacha, ale przód i boki OK.
4,0
Ergonomia
Dziwne, ale brakuje regulacji lusterek od wewnątrz, a za to pokrywa silnika unosi się na siłownikach. Poza tym 3 pokrętła na krzyż.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimatyzacji jest uciążliwy. Ogrzewanie i dmuchawa zupełnie OK.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam prawie 2m wzrostu i może dlatego minimalnie za mało miejsca na nogi, ale tragedii nie ma.
2,0
Wyciszenie
Szkoda gadać. Typowa Dacia. Można zainwestować w wyciszenie jeśli ktoś robi dłuższe trasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lepiej się nie da. Przeglądy tanie. Usterek praktycznie brak. Jestem totalnie pozytywnie zaskoczony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie potrafię znaleźć na rynku nic z lepszym stosunkiem jakość/cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik ABS - 120zł. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 84KM 62kW
[l/100km]