Po wciśnięciu pedału gazu podczas jazdy na 1. albo 2. biegu, dokker wydaje z siebie dźwięki niczym maluch. Przy prędkości 90 km/h jest już ponad 3000 obrotów
1,0
Skrzynia biegów
Bardzo często nie uruchamia się wsteczny bieg. Trzeba ponownie włączyć sprzęgło i wtedy, ale nie zawsze, można zacząć cofać. Przełożenia się zbyt krótkie- osoba silna, z dużymi dłońmi musi uważać. Niejednokrotnie nie wchodzą biegi.
1,0
Układ jezdny
Promień skrętu jest okropny. Mam wrażenie, że prowadzę wielkiego busa. Bardzo trudno zaparkować, ponieważ Dacia nie jest zwrotna. Jeździłem samochodowymi klasy c i d i nie miałem problemów z parkowaniem równoległym. Dacia zmuszała mnie do częstego poprawiania.
2,0
Karoseria
Przy prędkości powyżej 60 km/h widać, jak drży i podskakuje maska. Nie wyobrażam sobie stłuczki tym autem
Komfort
3,0
Widoczność
Lusterka boczne są bardzo duże, przednia szyba daje dużą widoczność, a maska jest krótka. Lusterko wsteczne za małe- nie widać całej tylnej szyby. Słupek c jest szeroki, a tylna szyba mała i przedzielona na pół. Gdyby nie czujniki parkowania, to koszmar.
3,0
Ergonomia
Plastik. Plastik.
Fotele są bardzo wygodna- dobra pozycja za kierownicą
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podmuch powietrza odczuwalny przy nastawieniu nawiewu na 3 (z 4 pozycji). Klimatyzacja słabo chłodzi. Na szybach pojawia się para, której trudno się pozbyć.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dobrą pozycję. Pasażerowie z tylu mają mało miejsca.
1,0
Wyciszenie
Dobrze, że jeżdżę głównie w mieście...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Dacia wyposażona w minimalne udogodnienia: el. szyby, lusterka, klimatyzację, czujniki parkowania kosztuje dużo. A jakość pozostawia dużo do życzenia. Lepiej dopłacić do lepszej marki
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fabryczna instalacja lpg jest do kitu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe LPG 102KM 75kW
[l/100km]