miło wspominam, zwłaszcza po remoncie silnika (6l/100km na trasie...)
Tylko ta blacha... Ja miałem Flinstonów - dziura w podłodze i jeszcze dziury postrzałowe na nadkolu - tak przerdzewiało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaby silnik jak na tą masę, ale z drugiej strony jego żwawość nie raz sprawiała, że Golfy I zostawały z tyłu :-D
Grunt, żeby kompresja była OK.
W czasie remontu silnika (z powodu pęknięcia tulei cylindra) wytoczone były nowe tuleje i... użyte TŁOKI OD MALUCHA 600!!! przez to nie brała ani kapki oleju! a i odpalanie stanowiło nareszcie przyjemność (niektóre zachodnie wozy przy -15 st. odpadają, a ja korbą odpalałem od razu, bo rozrusznik mi zdechł)
4,0
Skrzynia biegów
...biegi zmienia się w tym roczniku jak w Ikarusie MZK ;) ale ma to swoje zalety, można niepostrzeżenia złapać pasażerkę za kolano :D
Poza tym dość dobrze zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Ciut miękki tył, zwłaszcza gdy z tyłu 3 osoby i pełny bagażnik to gwarantowane, przytarcie o koleiny.
Czasem sprawia wrażenie mocnego przechyłu w zakrętach, ale... to tylko wrażenie, bo trzyma się drogi jak zaczarowana (przynajmniej jeśli nie przekraczamy 100km/h). Przecież to nie jest 300ZX!!! Konstrukcja tego zawieszenia jest z końca lat 60-tych, nie wymagajmy zbyt wiele!
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu mówić. Akwarium. Zwłaszcza ta wielka tylna szyba :)
3,0
Ergonomia
Ogólnie nie jest źle, ale toporność regulatora ogrzewania mnie dobijała, nie wspomnę i wychylaniu się by ustawić nadmuch na podszybiu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli silnik jest OK, a uszczelki w nadwoziu też, to nawet -15 nie groźne, ale... Trochę dugo się nagrzewa wnętrze. Na trasie zimą to spoko, ale w mieście przejedziesz 5km i nadal masz szron od środka :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WIEEEELKI bagażnik (410l to nie ma ani Polonez, ani R19 hatchback, ani CitroenZX, ani Audi 80, ani Mercedes 190)
Przednia część dla pasażera ma ciutku mało miejsca na nogi, a z tyłu, gdy cofnie się fotele to też szału nie robi
3,0
Wyciszenie
do 90km/h jest ekstra. Zwłaszcza gdy silnik zadbany i wydech cały. Tylko szum opon opływającego powietrza i lekko mruczy silnik (u mnie jeszcze lekko pukał później przegub)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przed i po remoncie bajka. Na trasie nie przekraczała 6,5l/100km.
A gdy zrobiłem 400km nie przekraczając 100km/h i spokojna jazda to... 5,8l/100km!!! i to z włączonymi światłami!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
za tą ceną wymagać nie można, tyle, że trzeba mieć garaż :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
urwane dźwignie regulatorów nawiewu, silnik spryskiwaczy, zamki, włącznik świateł, śniedziejące bezpieczniki (przez to raz nie włączyły mi się pozycyjne, a mijania były, a z tyłu Policja...), zapychająca się dysza wolnych obrotów,
i wiecznie zawieszający się rozrusznik (dobrze, że można było korbą uruchomić),
elektryka
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pęknięta tuleja cylindra
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW
[l/100km]