Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia 1300 Sedan

marcin z tychow,, 17 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1970
Przebieg: 79 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Dacia 1300 Sedan 1.3 54KM 40kW 1969-1979 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : rewelacyjny,po wymianie kola zamachowego na tez modelu 1310 to spod swiatel zawsze bylem pierwszy.powaznie.czasem to byla taka jazda ze golfiarze sobie odpuszczali.
5,0
Całokształt
nic dodac nic ujac.auto kupilem za 250 zl z bagarznikiem pelnym czesci.sprzedalem ja rumunowi i pojechala na ojczyzne.z czesciami w bagazniku bo mi zostaly.
Wrażenia
5,0
Silnik
silniczek jak na takie latka smiga jak glupi.bez problemu wkreca sie na obroty 6-7 tys.jedyne co wymienilem to kolo zamachowe na lzejsze i sprzeglo z modelu 1310.jak kupowalem daczke to stala w stodole przez 5 lat a klient jezdzil tylko na przeglady i w sumie zrobil jakies 600 km.silnik mial jeszcze plomby z francji.i orginalny przebieg.ogolnie to dacia to fajna fura.
3,0
Skrzynia biegów
w przeciwienstwie do silnika tu byla gehenna.wiecznie mi ciekla ,a to na walku sprzeglowym a to na polosiach.itd.caly czas dolewalem olej.pozatym 1skrzynia rozleciala sie po roku(peknieta os satelitow w dyferencjale rozleciala sie na kawalki i przy okazji urwalo mi jeszcze polos lewa)w 2 skrzyni(tez po roku)rozlecial sie synchronizator 2 biegu skutecznie blokujac skrzynie-byl tylko wsteczny i 3.(a z wroclawia do tychow jest kawalek)w 3 polecialy mi lozyska na tydzien przed urlopem i i z 3 skrzyn zlozylem jedna i zrobilem 4000km po slowacji ,wegrzech i czechach.(bez problemu ,na dachu mialem jeszcze dwa rowery)
4,0
Układ jezdny
po wymianie sprezyn na skracane z kombi(obciete o pol zwoja)skonczylo sie bujanie na zakretach i stres przy bocznym wietrze.szla wtedy jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
cieniutkie slupki przednie to rewelacja a do tylu to sie szlo przyzwyczaic
5,0
Ergonomia
swietne siedzeni wygodne jak kanapa w domciu.tylko na zakretach to sie troche jezdzilo po kabinie.ale ogolnie to byly super.a bagarznik to jest zajebiscie pakowny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ja musialem robic nawiewy na szybe od podstaw bo myszy zrobily swoje a pozatym ja mialem nagrzewnice w kabinie od reno fuego i troche sie nagimnastykowalem aby to chodzilo ale efekty byly rewelka.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bajka.
3,0
Wyciszenie
silniczek tak ladnie buczal ze niepotrzebne mu wyciszenie.jak mi bylo za glosno to wlaczalem radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
autko z racji milosci do napraw serwisowalem sobie sam .wdzieczny obiekt do nauki dla poczatkujacego kierowcy mechanika.generalnie orginalne czesci byly rewelacyjne a rumunskie to szkoda gadac.wolalem dolozyc i kupic francuzkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
a to kabelek odpadl a to cos zgaslo ale bylo zawsze wesolo
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
oprocz skrzyni to ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia 1300 Sedan